آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 آذر ماه 1400 = 02-12 2021

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی هیراد پیربداقی در بند ۲۰۹ اوین

هیراد پیربداقی، فعال کارگری علیرغم گذشت ۲۵ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود. تداوم بازداشت آقای پیربداقی در حالی است که وی در آخرین تماس تلفنی با خانواده خود از پایان روند بازجویی‌ها خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰، هیراد پیربداقی، فعال کارگری به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

تداوم بازداشت آقای پیربداقی در حالی است که وی در آخرین تماس تلفنی با خانواده خود از پایان روند بازجویی‌ها خبر داده و به نقل از نیروهای امنیتی گفته بود که به زودی قرار وثیقه برای او تعیین خواهد شد. علیرغم مراجعه چندباره خانواده این فعال کارگری به دادسرای اوین طی روزهای اخیر تاکنون پیگیری‌های آنان بدون نتیجه مانده است.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص وضعیت آقای بداقی به هرانا گفته بود: «با وجود سرد شدن هوا تنها یک دست لباس به این شهروند بازداشتی داده شده که باید همان را شسته و خیس به تن کند؛ همچنین اجازه خرید مایحتاج نیز به او داده نمی‌شود.»

هیراد پیربداقی به همراه عسل محمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه با ضرب و شتم بازداشت شده و منزل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

آقای پیربداقی در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه در خصوص اتهام اجتماع و تبانی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. علیرغم پیگیری‌های خانواده تاکنون از مصادیق اتهام این شهروند اطلاعی در دست نیست. در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه نیز عسل محمدی به یکی از سلول‌های عمومی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و نهایتا در تاریخ ۱ آذرماه با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

هیراد پیربداقی و عسل محمدی در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه به همراه ۸ تن از فعالین مدنی دیگر با حضور در دفتر قضایی نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی اعلام شکایت کردند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی در دست نیست.

هیراد پیربداغی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود و دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌ است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: