آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 آذر ماه 1400 = 02-12 2021

"اومیکرون" تا کنون به چه کشورهایی رسیده است؟

امیکرون که توسط سازمان جهانی بهداشت «منشأ نگرانی» توصیف شده است بعد از گذشت یک هفته از کشف نخستین مورد ابتلا به آن به تعداد زیادی از کشورهای جهان رسیده است.

به گزارش روسیا الیوم، گونه جدید و جهش یافته کرونا موسوم به «امیکرون» که توسط سازمان جهانی بهداشت «منشأ نگرانی» توصیف شده است بعد از گذشت یک هفته از کشف نخستین مورد ابتلا به آن به تعداد زیادی از کشورهای جهان رسیده است.

جمهوری آفریقای جنوبی که هفته پیش اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به امیکرون را ثبت کرد تا کنون 77 مورد ابتلا به این گونه نگران کننده را ثبت کرده است. دو کشور عربی امارات و عربستان موارد ابتلا به این گونه را ثبت کرده اند.

در همین حال، استرالیا امروز اعلام یک مورد جدید دیگر از ابتلا به امیکرون را ثبت کرده است.موردی جدیدی که در استرالیا ثبت شده است یک شهروند بوده است که در سفر دوحه بوده است این در حالی است که قطر تا کنون هیچ موردی را ثبت نکرده است.

امیکرون تا کنون به این کشورها رسیده است:امارات(یک مورد)،عربستان(یک مورد)،اتریش(یک مورد)، آمریکا(یک مورد)، بلژیک(یک مورد)،جمهوری چک(یک مورد)،اسپانیا(دو مورد)،نروژ(دو مورد)،برزیل(دو مورد)، ژاپن(دو مورد)، سرزمین های اشغالی(دو مورد)، سوئد(3 مورد)،نیجریه(3مورد)، کره جنوبی(5 مورد)، دانمارک (5مورد)، هنگ کنگ(4 مورد)، کاناد(6 مورد)، استرالیا(7 مورد)،فرانسه(9)، آلمان(9 مورد)،ایتالیا(9 مورد)، پرتغال(13 مورد)، هلند(16 مورد)، بوتسوانا(19 مورد)، انگلیس(32 مورد) و آفریقای جنوبی (77 مورد).

در تحولی دیگر، دکتر پیلای از آفریقای جنوبی گفت افراد مبتلا به اومیکرون علائم آنفولانزا را نشان می دهند.

به گزارش بلومبرگ، آنبن پیلای، پزشک از جمهوری آفریقای جنوبی در مورد علائم مبتلایان به سویه امیکرون ویروس کرونا صحبت کرد و گفت: "ما بیمارانی با علائم آنفولانزا، سرفه‌های خشک، تب، تعریق شبانه و بدن درد دیده‌ایم. من فکر می‌کنم این با سایر موج های کووید-19 که دیده‌ایم مرتبط است".

پیش از این، انجمن پزشکی آفریقای جنوبی علامت اصلی سویه اومیکرون را خستگی شدید نامیده بود. در عین حال، هیچ یک از بیماران از دست دادن چشایی یا بویایی را تجربه نکردند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: