آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 آذر ماه 1400 = 02-12 2021

برجام؛ درخواست اسرائیل از غربی‌ها / نظر کارشناسان

اسرائیل قدرت‌های غربی را به ترک فوری مذاکرات با رژیم ایران فراخواند

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، رژیم ایران را به باج گیری هسته ای متهم کرد و خواهان توقف فوری مذاکرات برجام در وین شد.

رویترز به نقل از دفتر نخست وزیر اسرائیل گزارش داد که آقای بنت با اشاره به گزارشی که دیروز به نقل از آژانس منتشر شده بود به وزیر خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران به باج گیری هسته‌ای به عنوان تاکتیکی برای مذاکره ادامه می‌دهد و این باید با توقف فوری مذاکرات و اجرای گام‌های سختگیرانه قدرت‌های جهانی پاسخ داده شود.

به گزارش رادیو فرانسه، یک مقام دولت اسرائیل گفت: گفتگوی نخست وزیر این کشور، نفتالی بنت، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، طولانی و دشوار بوده و نود درصد آن به ایران اختصاص داشته است.

در این گفتگو بنت تأکید کرده است که حکومت ایران در وین سرگرم "اخاذی اتمی" است. نفتالی بنت با اشاره به نقض مداوم و تحریک آمیز توافقات اتمی از سوی تهران که همزمان با مذاکرات این کشور در وین صورت می‌گیرد، گفته است که پاسخ شایسته "تسلیم در برابر اخاذی تهران نیست بلکه هزینه دار کردن فوری اخاذی رهبران ایران است."

در گفتگو با بلینکن، نفتالی بنت مخالفت خود را با لغو تحریم‌ها علیه حکومت ایران به ویژه در چارچوب یک توافق نیم بند و موقتی اعلام کرده و افزوده است که چنین تدبیری سیل دلارها را به صندوق جمهوری اسلامی سرازیر می‌کند.

در همین حال شبکه پی‌بی‌اس آمریکا درباره مذاکرات وین گفت: انتظار می‌رود این دور از مذاکرات در روزهای آینده به پایان برسد، اما کارشناسان به احتمال پیشرفت بسیار بدبین هستند. آنها بیم دارند که در ماههای آینده یک احتمال جدی از تشدید تنش ها پدید آید.

دیوید آلبرایت از کارشناسان بین المللی در مصاحبه تلویزیونی با پی‌بی‌اس گفت: من فکر می‌کنم ما احتمالا باید تحریم‌های اساسی را تشدید و اعمال کنیم... ما هیچ برداشتی نداریم که رژیم ایران قصد توافقی اساسی در مذاکرات داشته باشد که منافع آمریکا را تأمین کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: