آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 آذر ماه 1400 = 03-12 2021

چین با کدام سیستم بر روزنامه نگاران نظارت می‌ کند؟

چین با سیستم «چراغ راهنمایی» بر روزنامه‌نگاران نظارت می‌کند. به محض اینکه «روزنامه‌نگاران دغدغه‌برانگیز» برای سفر به استان هنان بلیط رزرو کنند، سیستم امنیتی به طور خودکار هشدار می‌دهد

به گزارش العربیه، حزب کمونیست چین در حال ساخت یک سیستم نظارتی شبیه «چراغ راهنمایی» با فناوری اسکن چهره است که روزنامه‌نگاران و سایر «افراد دغدغه‌برانگیز» را شناسایی می‌کند.

شبکه «بی‌بی‌سی» به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد مسئولان استان هنان چین در حال توسعه این سیستم نظارتی هستند که روزنامه‌نگاران را مثل «چراغ راهنما» با رنگ‌های سبز، زرد و قرمز طبقه‌بندی می‌کند.

این سیستم شامل فناوری تشخیص چهره است که به هزاران دوربین در سطح هنان متصل است تا در صورت رصد کردن «افراد دغدغه‌برانگیز»، شامل روزنامه‌نگاران و دانشجویان خارجی، به مقامات هشدار دهد.

«افراد دغدغه‌بر‌انگیز» در «کتابخانه‌های موضوعی»، پایگاهی از داده‌های از پیش موجود در مرکز استان، که با سیستم مرکزی پایگاه داده‌های ملی چین در ارتباط مستقیم است، طبقه‌بندی می‌شوند.

مطابق اسنادی که به رویت «بی‌بی‌سی» رسیده، سیستم نظارتی هنان با استفاده از اطلاعات اخذ شده از تلفن‌های همراه، رسانه‌های اجتماعی، مشخصات وسیله نقلیه، اقامت در هتل، بلیط‌های سفر، مالکیت، و تصاویر «افراد دغدغه‌بر‌انگیز» کار می‌کند.

روزنامه‌نگاران و به ویژه روزنامه‌نگاران خارجی از گروه‌های اصلی مورد علاقه اداره امنیت عمومی هنان هستند. این اداره روزنامه‌نگاران را در سه سطح طبقه‌بندی می‌کند. افرادی که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، «دغدغه اصلی» هستند. سطح دوم که با رنگ زرد مشخص شده، افراد مورد «دغدغه عمومی» هستند. سطح سه که با رنگ سبز مشخص شده است، شامل روزنامه‌نگارانی است که «مضر» نیستند.

به محض اینکه «روزنامه‌نگاران دغدغه‌برانگیز» با رنگ‌های قرمز و زرد، در صورت داشتن «اتهامات جنایی قبلی»، برای سفر به استان هنان بلیط رزرو کنند، سیستم امنیتی به طور خودکار هشدار می‌دهد.

سیستم امنیتی «چراغ راهنمایی» همچنین دانشجویان خارجی را ارزیابی، و آنها را به سه دسته ریسک «دانشجویان خارجی ممتاز، پرسنل عمومی، و افراد کلیدی و پرسنل ناپایدار» تقسیم می‌کند.

در زمان وقایع حساس سیاسی همچون برگزاری نشست سالانه کنگره ملی خلق کمونیست، «مکانیسم هشدار زمان جنگ» فعال می‌شود، و ردیابی دانشجویان «دغدغه‌برانگیز»، از جمله از طریق تلفن‌های همراه آنها، افزایش می‌یابد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: