آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 آذر ماه 1400 = 03-12 2021

برجام؛ واشنگتن پست: بایدن ادامه دهنده راه ترامپ است

یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز گفت که امروز آخرین روز دور جدید مذاکرات رژیم ایران و قدرت‌های جهانی در وین است.

این در حالیست که آنتونیو بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفته: رژیم ایران قصد دارد از یک‌طرف وضعیت موجود در باب برنامه اتمی خود را حفظ، و از طرف دیگر در روند مذاکرات وقت‌ کشی کند.

وی گفت: ما خیلی سریع، ظرف یک یا دو روز متوجه خواهیم شد که آیا رژیم ایران جدی است یا خیر.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: در پرونده توافق هسته ای با رژیم ایران که آمریکا از آن خارج شده، بایدن ادامه دهنده راه ترامپ است، بطوریکه او نیز همانند ترامپ به دنبال تغییر برخی از بندهای این توافق است.

این منبع نوشت: کشورهای اروپایی نیز که در ظاهر مدعی شدند با وجود خروج آمریکا از این توافق، در آن باقی خواهند ماند اما در عمل به کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا پیوستند.

از سوی دیگر محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده رژیم ایران در وین در مصاحبه با «کریستین امانپور» خبرنگار و مجری شبکه «سی‌ان‌ان» در واکنش به سوالی در خصوص اظهارنظر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که گفت دلیل زیادی برای خوشبینی وجود ندارد، اما هنوز خیلی دیر نیست، گفت: اگر عدم خوشبینی وجود داشته باشد، به خاطر اقدامات ایالات متحده است. دولت فعلی در واشنگتن، منتقد کارزار فشار حداکثری ترامپ بود، اما وقتی به قدرت رسید آن سیاست را ادامه داد و امروز هم به این سیاست ادامه می‌دهد.



سام December 3, 2021 12:41 PM

امیدواریم که امریکا و اروپا در کنار آن با رژیم توافق نکنند آنگاه است که مردم ایران متوجه می‌شوند که این رژیم قرون وسطایی حامیانی ندارد و با یک خیزش حتمی، این رژیم تبهکار را به زباله دانی تاریخ خواهند فرستاد مردم ایران بیدار شده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: