آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 آذر ماه 1400 = 03-12 2021

برجام؛ قدرت‌های غربی پیشنهاد رژیم ایران را رد کردند

سه کشور اروپایی امضاءکنندۀ برجام، آلمان، فرانسه و بریتانیا، به همراه آمریکا به اطلاع نمایندگان حکومت ایران در وین رسادند که پیشنهادهای آنان در چارچوب مذاکرات جاری برای احیای برجام "نه جدّی است نه قابل قبول".

به گزارش رادیو فرانسه، یک دیپلمات غربی گفت: پیشنهاد اول حکومت ایران در وین "حداکثری" است به این معنا که تهران خواستار لغو کلیه تحریم‌ها مرتبط یا غیرمرتبط به برجام علیه جمهوری اسلامی شده است.

همین منبع سپس افزوده است که پیشنهاد دوم آنها در مورد فعالیت‌های اتمی این کلیه توافقات صورت گرفته در مذاکرات پیشین با دولت روحانی را زیر سئوال برده است.

خبرنگار روزنامه وال‌استریت جورنال به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت که پیش‌نویس‌های پیشنهادی رژیم ایران غیرقابل قبول است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیش تر گفته بود که اقدامات و لفاظی‌های اخیر رژیم ایران جایی برای خوش‌بینی باقی نگذاشته است، و در مقابل حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت رئیسی اظهارات مشابهی بیان کرد و گفت: درباره اراده و نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوشبین نیستیم.

مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده رژیم ایران در وین در مصاحبه با «کریستین امانپور» خبرنگار «سی‌ان‌ان» در واکنش به سوالی در خصوص اظهارنظر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که گفت دلیل زیادی برای خوشبینی وجود ندارد اما هنوز خیلی دیر نیست، گفت: اگر عدم خوشبینی وجود داشته باشد، به خاطر اقدامات ایالات متحده است. دولت فعلی در واشنگتن، رئیس‌جمهور آمریکا، منتقد کارزار فشار حداکثری ترامپ بود اما وقتی به قدرت رسید آن سیاست را ادامه داد و امروز هم به این سیاست ادامه می‌دهد.





اردلان December 3, 2021 04:15 PM

برادران چهل دزد بغداد، فرستادگان جمهوی عسلامی هم اکنون سرهایشان در آخور مقر موقت برجام 3  در وین فرو رفته!
تازه ابتدای بازی ست که آغاز شده وقت برای چانه زنی بسیاراست!
زیرا در دوران اوبامای بیکفایت نیز از این گونه مسخره بازیها فراوان بود اما همگان دیدنند که در دقیقه آخر چه فاجعه ای صورت گرفت!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: