آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 آذر ماه 1400 = 03-12 2021

همدستی ماموران انتظامی با عاملان تجاوز به یک جوان

خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه یک جوان ۱۸ ساله در سیرجان مورد تجاوز قرار گرفته و به آتش کشیده شد. نهایتا پس از ۶ روز، این شهروند در پی شدت جراحات وارده در بیمارستان مطهری تهران جان خود را از دست داد. علیرغم ثبت شکایت و اظهارات وی در بیمارستان پیش از فوت، اخیرا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان ضمن انکار وقوع تجاوز، مدعی شد که «او از یکی از جایگاه‌های سوخت مقداری بنزین تهیه و اقدام به خودسوزی کرده است.»

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰، یک جوان ۱۸ ساله در سیرجان مورد تجاوز قرار گرفته و به آتش کشیده می‌شود.

هویت این شهروند “امیرطاها کهن شهری، متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۲” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع از پرونده در خصوص جزئیات این رخداد به هرانا گفت: «به نظر می‌رسد که در حاشیه شهر سیرجان مورد آزار جنسی قرار گرفته و نهایتا توسط عاملان تجاوز به آتش کشیده شده است. آنها که فکر می‌کردند جانش را از دست داده او را به همین حال رها می‌کنند اما امیرطاها زنده بوده و خود را با همان وضعیت به یکی از مغازه‌های اطراف می‌رساند.»

به گفته این منبع امیرطاها ابتدا به بیمارستانی در شهرستان سیرجان منتقل و نهایتا جهت تکمیل روند درمان به بیمارستان مطهری تهران منتقل شده است. اما نهایتا پس از ۶ روز به دلیل شدت جراحات وارده و بیش از ۹۰ درصد سوختگی جان خود را از دست داد.

علیرغم ثبت شکایت و اظهارات امیرطاها مبنی بر بروز تجاوز و به آتش کشیده شدن توسط عوامل آن، روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه محسن نیک‌ورز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان کرمان، ضمن انکار وقوع آزار جنسی، مدعی شد: «شخص حادثه دیده با دو نفر متهمی که ذکر می‌کند و خودش اسم می‌برد سابقه دوستی و آشنایی قبلی داشته و آن شب حادثه با هم در یک کافی شاپ یا قهوه‌خانه‌ای در حال استعمال قلیان بوده‌اند.»

دادستان سیرجان با بیان سابقه خودکشی این شهروند در سال ۹۸ افزوده است: «این فرد حوالی ساعت‌ ۱۰ شب به اختیار خودش به همراه این دو نفر از مکان مورد نظر خارج می‌شود و ظاهرا به منطقه‌ای خارج از شهر عزیمت می‌کنند و حدود ۲ الی ۳ ساعت بعد بر می‌گردند و اینکه حالا آنجا چه اتفاقی افتاده هنوز مشخص نیست، ولی اظهارات شخص مرحوم دلالت بر این دارد که وی را از ماشین پیاده می‌کنند و او به یکی از جایگاه‌های سوخت مراجعه کرده، مقداری بنزین تهیه و اقدام به خودسوزی می‌کند که پس از چند روز بستری و انتقال به تهران متاسفانه در اثر شدت بالای سوختگی فوت می‌کند.» به گفته او تاکنون دو تن در رابطه با این رخداد بازداشت شده‌اند.

یک منبع نزدیک به خانواده ضمن ابراز تاسف از این اظهارات به هرانا گفت: «امیرطاها در بیمارستان واضح و روشن می‌گوید که مورد تجاوز قرار گرفته و حتی از این گفته‌های او ویدئو هست. با این وجود به بهانه آرام کردن جو شهر از اساس موضوع را منکر شده‌اند.»

به گفته این منبع مطلع “خانواده کهن شهری طی هفته‌های اخیر توسط نزدیکان افراد بازداشتی برای اعلام رضایت تهدید شده‌اند، همچنین نیروی انتظامی این خانواده را برای عدم اطلاع‌رسانی و خبری کردن رخداد تحت فشار قرار داده‌ است.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: