آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

یکی دیگر از فعالین مدنی زن در بوکان بازداشت شد

یکی از فعالین مدنی زن در بوکان توسط نیروهای اداره اطلاعات بوکان بازداشت و سرنوشتش نامعلوم است.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ساعت ۱۰ شامگاه چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ (۱ دسامبر ۲۰۲۱)، نیروهای اداره اطلاعات بوکان به منزل چینی شریفی‌بوکانی ٣٦ ساله، از فعالین مدنی ساکن این شهر هجوم برده و اقدام به بازداشت وی کرده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای اداره اطلاعات با فرماندهی فردی با هویت "احمدی" ضمن تفتیش منزل چینی شریفی‌بوکانی موبایل وی و فرزند ۱۰ ساله‌اش را نیز ضبط کرده‌اند.

با گذشت ۴۸ ساعت از بازداشت این فعال مدنی اهل بوکان هیچ اطلاعی از سرنوشت و محل نگهداری وی در دسترس نیست و تلاش‌های خانواده‌اش در این زمینه بی نتیجه مانده است.

عمر شریفی بوکانی از زندانیان سیاسی دهه ۷۰ و پدری چینی نیز روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان توسط نیروهای اطلاعات قلعه حسن‌خان (شهرک قدس) واقع در تهران بازداست و پس از یک روز آزاد شده بود.

گفتنیست که عمر شریفی‌بوکانی سال ۱۳۷۱ توسط نیروهای اداره اطلاعات بوکان بازداشت و از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به اتهام همکاری با حزب دمکرات کُردستان ایران به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم گردید که سال ۱۳۷۸ و پس از سپری نمودن ۷ سال حبس از زندان آزاد شد.

رضا شریفی‌بوکانی ازفعالین مدنی کُرد و برادر چینی شریفی‌بوکانی نیز، سال ۱۳۷۹ بازداشت و به همین اتهام مدت ۵ سال را در زندان‌های بوکان و رجایی‌شهر کرج محبوس شده بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: