آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

نیویورک تایمز: مذاکرات وین رو به فروپاشی است

روزنامه آمریکایی در تحلیلی به بررسی دور هفتم مذاکرات وین و نتایج حاصل از آن پرداخته و می نویسد که دولت ایران در مذاکرات مواضعی گرفته که با برجام سازگاری ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، نیویورک تایمز نوشت؛ دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان پس از پنج روز نشست در وین هشدار دادند، اگر تهران موضع خود را به سرعت تغییر ندهد، احتمال موفقیت آمیز مذاکرات کمی وجود دارد.

آنها ادعا کردند که ایران تقریباً تمام سازش‌های دشوار ایجاد شده در ماه‌ها مذاکرات سخت را زیر پا می‌گذارد و خواستار تغییرات اساسی در متن است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات اروپایی نوشت: ایران می گوید که می خواهد به توافق ۲۰۱۵ بازگردد اما برخی از پیشنهادات ایران نه تنها با این توافق مغایرت دارد، بلکه فراتر از مفاد آن است.

آنها افزودند: "معلوم نیست،" "چگونه می توان این شکاف های جدید را در یک چارچوب زمانی واقع بینانه بر اساس پیش نویس های ایران برطرف کرد چرا که "زمان در حال اتمام است."

امتیاز دادن راه مقابله با قلدری نیست

به دنبال متوقف شدن دور هفتم از مذاکرات برجام در وین بدون نتیجه روشن، نخست ‌وزیر اسرائیل، حکومت ایران را «قلدر» نامید و بار دیگر در پیامی به آمریکا و غرب گفت که با دادن مزایای بیشتر نمی‌توان با «قلدری» مقابله کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، نفتالی بنت در نشست ویژه دولت خود در روز جمعه، ۱۲ آذر، ساعتی پس از آن که توقف مذاکرات وین اعلام شد، گفت: «تسلیم شدن به اخاذی رژیم ایران نباید اتفاق بیفتد.»

وی افزود: «به دوستان خود گفته‌ایم که حکومت ایران به شیوه باج‌گیری هسته‌ای روی آورده و شما نباید تسلیم آن شوید.»

نفتالی بنت همچنین اظهار داشت: رژیم ایران با نقض تمامی قوانین، از اوایل بهار امسال شروع به غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بسیار بالای ۶۰ درصدی کرده؛ امری که باید به خاطر آن سرجایش نشانده شود و غرب کاملا از ابزار لازم برخوردار است و قطعا نباید امتیازات بیشتری بدهد تا آنها لطف کرده و غنی‌سازی را متوقف کند؛ این راه مقابله با قلدری نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: