آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

کشف و خنثی سازی بمب در محل سخنرانی اردوغان

یک بمب در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان» در جنوب ترکیه کشف و خنثی سازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی ترکیه موفق به کشف و خنثی سازی یک بمب در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان» در جنوب این کشور شدند.

گفته شده که این بمب زیر یک ماشین پلیس کار گذاشته شده بود. بمب کشف شده همچنین از نوع کنترل از راه دور بوده است.

ترکیه طی چند هفته گذشته شاهد برگزاری چند نوبت تظاهرات علیه رجب طیب اردوغان به دلیل وضعیت اقتصادی بوده است.

طی یک سال گذشته حداقل در سه نوبت وزیر اقتصاد ترکیه تغییر پیدا کرده است و سه روز پیش نیز بانک مرکزی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در مقابل شکل‌گیری قیمت‌های ناسالم در بازارهای ارز مداخله خواهد کرد.

با کاهش و سقوط شدید ارزش پول ملی ترکیه، سرمایه‌گذاران ترک برای حفظ ارزش دارایی‌های خود تنها در هفته منتهی به ۸ اکتبر ۱.۷ میلیارد دلار ارز خارجی خریداری کرده‌اند.

طبق آخرین تخمین‌ها در حال حاضر شهروندان ترکیه ۲۳۴ میلیارد دلار ارز خارجی در اختیار دارند که این معادل نیمی از تمام سپرده‌های آنها می‌باشد.

هفته گذشته نیز منابع خبری از برگزاری تظاهرات علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به سقوط ارزش لیر این کشور در مقابل دلار خبر دادند.

بر اساس این گزارش، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کردند که تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار علیه اردوغان، خواستار استعفای وی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی همچنین از اقدام پلیس ترکیه در بستن میدان تقسیم استانبول خبر دادند.

در همین حال، «کمال کیلیچدار اوغلو» و «میرال اکشنیر» رهبران دو حزب اصلی مخالف، اردوغان را به برگزاری انتخابات زودهنگام دعوت کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: