آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آذر ماه 1400 = 07-12 2021

المپیک زمستانی؛ واکنش توهین آمیز چین به اقدام آمریکا

واکنش روزنامه دولتی چین به بایکوت بازیهای پکن از سوی آمریکا: هرچه مسئول آمریکایی کمتر، ویروس کمتر

به گزارش یورونیوز، چین به بایکوت سیاسی بازی های المپیک زمستانی پکن از سوی آمریکا واکنش نشان داد. لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن تصمیم سیاستمداران آمریکایی برای بایکوت بازی های پکن را تنها در راستای منافع سیاسی آنها دانست که هیچ تاثیری بر موفقیت میزبانی بازی های زمستانی ۲۰۲۲ نخواهد گذاشت. لیو پنگیو در یک پست توییتری نوشت که در واقع برای هیچکس مهم نبوده که این افراد به پکن خواهند آمد یا نه.

ژائو لیجان یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین نیز در واکنش به عدم حضور نمایندگان دولت آمریکا در این بازیها گفت: «اگر آمریکایی‌ها مایلند به هر قیمتی کارشان را انجام دهند چین هم اقدامات متقابل مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.»

در همین حال «گلوبال تایمز» روزنامه تابلویدی تحت نظارت حزب کمونیست چین هم در واکنش به تصمیم آمریکایی ها در یک پست توییتری با لحنی طنزآمیز واکنش نشان داد و نوشت: «واقعیت این است که خیال چینی ها از شنیدن این تصمیم آمریکایی ها راحت شد... هر چه تعداد مسئولان آمریکایی کمتر باشد، ویروس هم کمتر خواهد بود.»

پیش تر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا چین را مسئول اصلی پاندمی کرونا و ویروس کرونا را ویروس «چینی» توصیف کرده بود.

طبق تصمیم آمریکا که بعد از گمانه زنی های فراوان و تهدید چین به اقدام تلافی جویانه وارد مرحله حساسی شده بود، آمریکا نماینده ای در افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک و پارالمپیک نخواهد داشت.

کاخ سفید از ماه‌ها پیش در تلاش بود موضع شفافی نسبت به بازی های المپیک زمستانی پکن اتخاذ کند و تحریم این بازی ها به نحوی از انحا، همیشه یکی از گزینه های روی میز جوبایدن در این مدت بود. تصمیمی که با استقبال قانونگذاران آمریکایی هم روبرو شده.

میت رامنی، سناتور جمهوریخواه نیز با استقبال از این تصمیم گفت:«این پیام روشنی به چین است بدون اینکه تبعاتی برای ورزشکاران آمریکایی داشته باشد.»

نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: « سه دهه سوءاستفاده و سرکوب از سوی پکن نشان می دهد که جامعه بین الملل دیگر نمی تواند سکوت کند و فقط امید داشته باشد که شاید چین رفتارش را اصلاح کند.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: