آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آذر ماه 1400 = 07-12 2021

برجام؛ جامعه بین‌المللی با تصمیم‌های کلیدی مواجه است

وزیر خارجه رئیسی امروز در واکتش به هشدارهای آمریکا و اروپا گفته: در جریان شش دور قبلی مذاکرات برای طرف ایرانی کاملا مشخص گردید که آمریکا متوجه نشده که بدون لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی که بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای علیه ملت ایران اعمال کرده است، راهی برای احیای برجام وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، «حسین امیرعبداللهیان» در مقاله‌ای که به‌طور اختصاصی برای روزنامه روسی «کامرسانت»، نوشته، گفته است: آمریکا و «ترویکای اروپایی» باید بدانند که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند.

این در حالیست که سخنگوی کاخ‌سفید گفته: مذاکرات وین ناامیدکننده بود و رئیس جمهور آمریکا در صورت شکست مذاکرات با رژیم ایران از گزینه‌های دیگر حمایت می‌کند.

وی افزود: هر رئیس‌جمهوری طیف وسیعی از گزینه‌ها را دارد. من قصد ندارم این جا آنها را شرح دهم.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از آخرین دور مذاکرات اتمی در وین نوشت: پس از این‌که آخرین دور مذاکرات برای بازگرداندن رژیم ایران به پایبندی به توافق برجام به جایی نرسید، جامعه بین‌المللی در ماه‌های آینده با تصمیم‌های کلیدی در مورد این‌که در مورد برنامه اتمی در حال پیشرفت سریع آن کشور چه باید بکند، مواجه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل از دولت این کشور خواست که خود را برای اقدام مستقل علیه تهدید اتمی رژیم ایران آماده کند.

وال استریت ژورنال نیز نوشت:‌ مذاکرات اتمی برای احیای توافق۲۰۱۵ با رژیم ایران در معرض فروپاشی است. مقامه ای آمریکایی و اروپایی می‌گویند چین و روسیه نسبت به افزایش فشار روی این رژیم رویکردی باز دارند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: