آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آذر ماه 1400 = 07-12 2021

اعتراضات اصفهان؛ مردم را کور کردند طلبكار هم هستند

سخنگوی قوه قضائیه خامنه ای امروز مدعی شد که جز افرادی که «تیراندازی مسلحانه» داشتند، همه افراد بازداشت‌شده در جریان اعتراضات اصفهان آزاد شده‌اند.

وی در حالی ادعای «تیراندازی» از سوی معترضان اصفهانی را مطرح کرده که بر اساس ویدئوها و تصاویر منتشرشده، ده‌ها تن از معترضان پیر و جوان به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای زخمی شدند و بینایی خود را از دست دادند.

در همین ویدئوها و عکس‌ها می‌توان نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی جمهوری اسلامی را در حال تیراندازی به سوی معترضان دید.

گزارش‌ منابع رسمی پزشکی و حقوق بشری نیز موضوع جراحت به چشم بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای و از دست رفتن بینایی یک یا هر دو چشم در این استان را تائید می‌کند.

خبرگزاری هرانا امروز در گزارشی نوشت: علیرغم گذشت ۱۰ روز از دستگیری معترضان اصفهان کماکان تعداد نامعلومی در بازداشت بسر می‌برند. همچنین از وضعیت زنان و کودکان بازداشت شده در جریان اعتراضات اطلاعی در دست نیست.

این منبع نوشت: گفته می‌شود که از شماری از افراد به شکل رسمی، تعهد عدم خروج از منزل در جمعه گذشته را گرفته بودند.

بنابراین گزارش، رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفته: برای دستگیرشدگان پرونده تشکیل شده است و شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرای مرکز استان تشکیل دادیم.

تجمعات اعتراضی کشاورزان اصفهانی و شهروندان حامی مطالبات آنان از روز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه آغاز و از روز جمعه ۵ آذرماه با حضور گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی جهت پایان دادن به تجمع، به خشونت کشیده شد.

هرانا پیشتر در گزارشی جامع از ورود نیروهای انتظامی و امنیتی همراه با ضرب و شتم و تیراندازی به سوی معترضین و بازداشت دستکم ۲۱۴ نفر از جمله ۱۳ کودک و مجروح شدن شماری از شهروندان با تیراندازی نیروهای انتظامی و امنیتی خبر داد.



حقیقتگو December 7, 2021 08:43 PM

هرچند قربانیان این اعترضات که بدون شک اکثریت شان مسلمان بوده اند وتقاضائئ برای بازگشائی مجالس بزم ورقص و آواز وکاباره ها ودیسکوها دراصفهان نداشته اند بلکه بابت کمبودآب زراعتی به تظاهرات پرداختند وهفده رکعت نمازروزانه شان برجا بوده است اسلام که دین اعدالت شان باید باشد ورهبراسلام که خامنه ای است تحمل اعتراضات را نداشتند ودرحقیقت اسلام واقعی به آنها نشان دادند که ضرب وشتم می کند و چادرهایشان را می سوزاند و حتی به کور و علیل کردنان وتهدید وحصرخانگی کردنشان ودستگیری وزندانی کردنشان رو »ی آورد راه چاره صلح آمیز چه می تواند باشد تحریم مساجد و زیارت گاه ها ومراسم مذهبی وندادن خمص وذکات وقطع سفربه عراق و سوریه برای امورمذهبی-عبابردوشان را بشناسید که ضدایرانی هستند دین اسلام وخدای اسلام دراین چهل وچندساله بشناسید که ایرانی هارابه اسارت گرفته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: