آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 آذر ماه 1400 = 08-12 2021

خبرگزاری فرانسه؛ پاسخ غیرمنتظره به پیشنهاد رژیم تهران

پاسخ غیرمنتظره آمریکا به پیشنهادهای رژیم تهران در مذاکرات وین با گسترش تحریم‌ها. این تحریم‌ها بعد از ارائه دو پیشنویس پیشنهادی رژیم ایران در ادامه مذاکرات برجام اعمال شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و مقام‌های رژیم ایران نوشت: آمریکا پیش از شروع مجدد مذاکرات وین با رژیم ایران که هفته گذشته بدون هیچ پیشرفتی متوقف شد، تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۲مقام و نهاد جمهوری اسلامی به‌دلیل نقض جدی حقوق‌بشر اعمال کرد.

گسترش تحریم‌های وسیع آمریکا علیه رژیم تهران پس از آن صورت گرفت که اولین دور مذاکرات تازه در وین پس از ۵ماه به‌ نتیجه نرسید.

خبرگزاری رویترز نیز در همین رابطه نوشت: در اقدامی به‌مناسبت هفته اجلاس آمریکا برای دموکراسی، دولت بایدن اعلام کرد که سرکوب و تضعیف دموکراسی را با لیست‌گذاری افراد و نهادهایی که به‌سرکوب خشونت‌آمیز تظاهر کنندگان در ایران دست می زنند؛ هدف قرار داده است.

ویچه وله آلمان نیز گزارش داد: سخنگوی وزارت امور خارجه در تهران تحریم‌های جدید آمریکا را "در تضاد با جدیت و حسن نیت ادعایی" خواند. این تحریم‌ها بعد از ارائه دو پیشنویس پیشنهادی تهران در ادامه مذاکرات برجام اعمال شده است.

خطیب‌زاده، بلافاضله پس از انتشار خبر تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران واکنش نشان داد و با ارسال یک پیام توییتری نوشت، آمریکا حتی در میانه مذاکرات وین هم از اعمال تحریم دست بر نمی‌دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: