آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آذر ماه 1400 = 09-12 2021

برجام؛ پنتاگون: گزینه‌های نظامی آماده است/سفر وزیر...

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا نوشته است که حمله به مراکز اتمی رژیم ایران، تابع دو احتمال شکست دیپلماسی در قبال این کشور و درخواست رهبران اسرائیل و آمریکا برای اقدام نظامی علیه تهران است.

همزمان با افزایش تردید به جدیت رژیم ایران در مذاکرات وین، مقام‌های ارشد دفاعی اسرائیل و آمریکا با یکدیگر دیدار می‌کنند تا براساس برخی گزارش‌ها درباره "آمادگی‌های نظامی " در قبال شکست احتمالی دیپلماسی گفتگو کنند.

بنی گنتز وزیر دفاع اسرائیل چهارشنبه شب کشورش را به قصد آمریکا ترک کرده و امروز پنجشنبه با مقام‌های آمریکا دیدار خواهد کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت، انتظار می‌رود وزیران دفاع آمریکا و اسراییل درباره تمرین های نظامی برای شبیه سازی حمله به تأسیسات اتمی رژیم ایران در صورت شکست دیپلماسی مذاکره کنند.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت، این گفتگوهای برنامه‌ریزی شده درباره مجموعه کامل گزینه‌های نظامی موجود برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی است.

این مقام ارشد آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر درخصوص مانورهای نظامی احتمالی مشترک آمریکا و اسرائیل خودداری کرد.

رویترز نوشت: ملاقات وزرای دفاع آمریکا و اسراییل ممکن است به برگزاری مانورهای نظامی در راستای آمادگی برای بدترین سناریو با هدف مقابله نظامی با رژیم ایران در صورت شکست دیپلماسی انجام گیرد و چنان‌چه رهبران کشورهای‌شان درخواست کنند، برنامه ریزی کرده باشند.



اردلان December 9, 2021 09:57 AM

خوش رقصیهای طرفین ماجرا سبب آن خواهد شد که بسیاری از بینندگان این سکانس از نمایش سریالی را در برجام بر صندلیهای خود میخکوب میکنند!
اما این نمایش همچنان ادامه خواهد داشت!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: