آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آذر ماه 1400 = 09-12 2021

بازجو-خبرنگار صداوسیمای رژیم در لیست سیاه انگلیس

علی قناعت کار» بازپرس دادسرای اوین، «غلامرضا ضیایی» رئیس سابق زندان اوین و «علی رضوانی»، خبرنگار صداوسیما و مجری برنامه «بدون تعارف» (در عکس در حال بازجويی از روح الله زم) در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفتند.

نام این سه شکنجه گر جمهوری اسلامی در میان مقامات رواندا که در پرونده «پل روسسا باگینا»، قهرمان مبارزه با نسل‌کشی این کشور دست داشتند و هم‌‌چنین چینی‌هایی که مسلمانان «اویغور» را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، قرار گرفته است.

این افراد که در پارلمان انگلیس به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته شده‌اند، مورد تحریم‌هایی قرار گرفته‌اند که شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های این افراد می‌شود.

علی رضوانی در ایران به بازجو-خبرنگار معروف است و بنا بر گواهی زندانیان در بازجویی‌ها شرکت دارد، این مزدور به‌اصطلاح خبرنگار، از مسئولان اجرای برنامه اعتراف های اجباری و مصاحبه با زندانیان محکوم به اعدام قبل از اجرای حکم است.

یک نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم شکنجه گران جمهوری اسلامی گفت: از سال ۱۳۵۸، بازداشت خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری حکومت ایران از جمله با اتباع دوتابعیتی به دلیل اعمال اهرم فشار بر کشورهای خارجی تشدید شده است. گروگان‌گیری تحت حمایت دولت، به بخشی از سیاست خارجی آنها تبدیل شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: