آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 آذر ماه 1400 = 11-12 2021

قربانیان کم‌هزینه‌ای برای ماشین اعدام جمهوری اسلامی

روز جهانی حقوق بشر رویدادی است که توسط یونسکو نامگذاری شده‌ و هرسال در تاریخ ۱۰ دسامبر، برگزار می‌شود.

سازمان حقوق بشر ایران از افزایش پنج برابری آمار اعدام‌شدگان جرایم مواد مخدر در زندان‌های ایران طی سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

بنا بر گزارش این سازمان که روز جمعه، ۱۹ آذر، به مناسبت «روز جهانی حقوق بشر» منتشر شد، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۱۶ نفر در زندان‌های ایران با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال ۲۰۲۰، ۲۳ نفر و در سال پیش از آن ۳۰ نفر بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان از مجموع اعدام‌شدگان جرایم مواد مخدر از ابتدای سال جاری میلادی فقط ۱۴ نفر از جمله سه زن طی ۱۵ روز گذشته اعدام شده‌اند که بیشتر آن‌ها هم از قوم بلوچ بوده‌اند.

در همین زمینه محمود امیری‌ مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، از اعدامیان جرایم مواد مخدر در ایران به عنوان «قربانیان کم‌هزینه برای ماشین اعدام جمهوری اسلامی» نام برده و با اشاره به این که متهمان جرایم مواد مخدر از «ضعیف‌ترین اقشار جامعه ایران» هستند، سازمان ملل و کشورهای اروپایی را موظف دانسته تا در قبال اعدام‌های بی‌رویه این متهمان واکنشی قاطع نشان دهند.



ایران فردا December 11, 2021 10:49 AM

سپاه ادم کشان جمهوری جهل و جنون بزرگ‌ترین قاچاقچیان ایران است , جوانانی که خدمت وظیفه را در مرزهای شرقی انجام میدهند به خوبی گذارش میدهند , که سپاه کودک کشان در روز آفتابه دذد ها را دستگیر میکند و در شب ها کاروان های وانت مملو از مواد با حمایت انها از مرز عبور می کند , این جنایات پنهان نخواهد ماند ,دادگاه مردم ایران برای جنایتکاران و اخوند های جانی در راه است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: