آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 دی ماه 1400 = 26-12 2021

مرگ مشکوک یک کودک-مجرم محبوس در زندان آمل

خبرگزاری هرانا – ابوالفضل شعبانی، کودک-مجرم محبوس در زندان آمل روز جمعه ۳ دیماه به صورت پرابهامی جان خود را از دست داد. این شهروند زمانی که ۱۶ سال داشت، از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، اما چندی قبل با پرداخت دیه موفق به اخذ رضایت اولیای دم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۳ دیماه ۱۴۰۰، ابوالفضل شعبانی، کودک-مجرم محبوس در زندان آمل به صورت پر ابهامی جان خود را از دست داد.

اطلاعات ضد و نقیضی در خصوص نحوه مرگ این شهروند وجود دارد. به گفته منابع نزدیک به خانواده او، آقای شعبانی در پی یک درگیری در زندان آمل و در نتیجه عوارض آن جان خود را دست داده است. با این وجود منابعی دیگر به هرانا خبر از اقدام به خودکشی آقای شعبانی با مصرف قرص داده‌اند. به دلیل عدم اظهار نظر مقامات زندان تا لحظه تنظیم این خبر دلایل فوت این کودک-مجرم زندانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
ابوالفضل شعبانی امروز شنبه ۴ دیماه ۱۴۰۰ به خاک سپرده شد.

ابوالفضل شعبانی در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ زمانی که ۱۶ ساله بود در پی یک درگیری از بابت اتهام قتل یکی از دوستانش بازداشت شد. او که به اعدام محکوم شده بود سه مرتبه نیز جهت اجرای حکم اعدام پی چوبه دار منتقل شده بود. با این حال چندی قبل با پرداخت دیه موفق به کسب رضایت اولیای دم شده و تاکنون دوران محکومیت خود را از بابت جنبه عمومی جرم در زندان آمل سپری می‌کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: