آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 دی ماه 1400 = 26-12 2021

یمن؛ موضع‌گیری شدید ائتلاف عربی علیه رژیم ایران

اتحادیه اروپا، آمریکا، فرانسه، امارات متحده عربی، کویت، قطر، مصر و دولت قانونی یمن حملات موشکی حوثی های وابسته به رژیم ایران به منطقه جازان عربستان را به شدت محکوم کردند.

از سوی دیگر ائتلاف عربی به رهبری عربستان گفت: خواست رژیم ایران در یمن، ویرانی است و حزب‌الله لبنان مسئول هدف گیری غیرنظامیان در عربستان و یمن است.

سخنگوی این ائتلاف گفت: ما موافق تمام طرح‌های حمایت از گفت‌وگو و روند مسالمت‌آمیز هستیم و برقراری و احیای ثبات و امنیت در یمن به نفع عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. از این رو طرح‌های بسیاری برای حل سیاسی فراگیر ارائه کردیم؛ اما حوثی‌ ها آنها را رد کردند.

به گزارش ایسنا، این سخنگو با اشاره به اینکه ادله‌ای‌ رو خواهیم کرد که انصارالله تصمیم گیرنده نیست و حکومت ایران و حزب‌الله لبنان به جای آن تصمیم می‌گیرند، گفت: نظام ایران ایده طایفه‌ای در یمن، لبنان، عراق، سوریه را تغذیه می‌کند و گروه‌های اطلاعاتی و خرابکار در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد و جنگ در یمن نبرد بین صلحی است که ما می‌خواهیم و ویرانی است که آنها می‌خواهند. حوثی‌ها موشک‌ها را در محله‌های مسکونی ذخیره کرده‌اند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: حوثی‌ها از فرودگاه صنعا برای شلیک موشک‌ به سمت عربستان استفاده می‌کنند و همچنین از آنجا برای به پرواز درآوردن پهپادها و شلیک موشک‌های بالستیک بهره می‌برند، حوثی‌ها توانمندی‌های ویژه پهپادی را کسب کرده‌اند و آزمایش‌هایی را در داخل فرودگاه صنعا انجام می‌دهند.

او همچنین ویدیویی‌ را ارائه کرد که مربوط به کارشناسان حزب‌الله لبنان در یمن بود و انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله لبنان گرفت و آن را مسؤول هدف گیری غیرنظامیان در عربستان و یمن دانست.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: