آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 دی ماه 1400 = 27-12 2021

درخواست تاجران افغان از طالبان در مورد فرودگاه کابل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی " تولو نیوز"، تاجران افغانی از حکومت طالبان درخواست کردند مدیرت فرودگاه کابل به یکی از شرکت های امارات متحده عربی و نه ترکیه و یا قطر محول شود.

این تاجران می‌گویند که هم اكنون 200 هزار شهروند افغنی در امارات متحده عربی مشغول کار و زندگی هستند و بازرگانان افغانستان در این کشور تا ده میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.

ریس شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی، گفت: " این موضوع برای افغان‌هایی که در این‌جا زندگی می‌کنند بسیار مهم است. این قرار داد باید به امارات داده شود. اگر پروازها بین امارات و افغانستان قطع شود،رفت و آمد بازرگانان هم قطع می‌شود. همین سرمایه گذاران هستند که در افغانستان جای کار ایجاد کرده و می کنند".

شماری از بازرگانان مقیم در خارج از افغانستان معتقد هستند که قبل از سقوط نظام، روزانه از کابل به دوبی بیش از ده پرواز صورت می‌گرفت. به باور این بازرگانان، واگذاری فرودگاه های کشور به امارات، درآمد ناخالص داخلی کشور را افزایش خواهد داد.

شماری از آگاهان امور هوانوردی از طالبان می‌خواهند که با در نظر داشت منافع ملی کشور، قرارداد ارائه خدمات فرودگاه های کشور به شرکت‌ های مناسب واگذار شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: