آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 دی ماه 1400 = 28-12 2021

مگر مادر من چه کرده است که در انفرادی اوین است؟

کاربران رسانه‌های اجتماعی در حمایت از نرگس محمدی، کنشگر حقوق‌بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر کارزار توییتری برگزار کردند.

کاربران در توییتر از هشتگ «نرگس محمدی» استفاده کردند. آنها در توییت‌های خود به بخشی از سخنان محمدی اشاره کرده که در آن گفته بود: «سلول انفرادی شکنجه است.» او از زمان بازداشت تاکنون از حق تماس با خانواده خود محروم مانده است.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت همسرش به نقل از علی رحمانی، پسرشان در توییتر نوشت: «مگر مادر من چه کرده است که در انفرادی است؟ من چند صفحه از کتاب شکنجه سفید را خوانده‌ام. کسانی‌ که با مردم این کارها را می‌کنند باید مجازات شوند نه مادر من.»

نرگس محمدی 25 آبان، هنگام حضور در مراسم یادبود ابراهیم کتابدار، از جان‌باختگان اعتراضات آبان 98، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تقی رحمانی، پس از بازداشت او در توییتر نوشت که حکم 30 ماه زندان و 80 ضربه شلاق برای نرگس محمدی، ابلاغ شده است.

او گفت که این حکم زمانی ابلاغ شده است که همسرش در دوران حبس انفرادی بوده است. این حکم، مربوط به پرونده جدید او بود که در دوران حبس برای نرگس محمدی گشوده شده است.

در همین زمینه پیش‌تر، سازمان «عفو بین‌الملل» با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بازداشت نرگس محمدی، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط وی و لغو حکم صادره علیه او شده بود.

این سازمان در بیانیه خود با «ناعادلانه» خواندن حکم او، از جامعه بین‌الملل، از جمله اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواست که سرکوب «افسارگسیخته» مدافعان حقوق بشر ایران را در کانون توجه قرار دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: