آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 دی ماه 1400 = 28-12 2021

منبع داخلی: هرج و مرج در تیم اقتصادی دولت رئیسی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته: در دولت کسی از رئیس‌جمهور حرف‌شنوی ندارد. ترکیب تیم اقتصادی دولت یک کمی پیچیده شده و برخی افراد هم هر حرفی که می‌خواهند می‌زنند.

به گزارش ایلنا، مصطفی هاشمی طبا گفت: در حال حاضر در دولت آقای رئیسی یک ترکیب جدیدی شکل گرفته است؛ یعنی علاوه بر وزرای اقتصادی و رئیس بانک مرکزی آقای رضایی به عنوان معاونت اقتصادی انتخاب شده‌اند و از سوی دیگر هم آقای مخبر به عنوان نفر اول خط اقتصادی و تصمیم‌گیر انتخاب شده؛ این ترکیب یک کمی پیچیده شده و ممکن است آن حرف شنوی لازم که باید باشد، وجود نداشته نباشد.

هاشمی‌طبا ادامه داد: آقای رئیسی گفتند مسائل اقتصادی باید از زبان مخبر بیان شود اما اینکه چرا وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه یا معاون اقتصادی نباید حرف بزنند هم خودش حرفی است و به نظر می‌رسد هماهنگی لازم برای این ترکیب پیچیده‌ سخت باشد و مدیریت آن قابل کنترل نباشد.

وی با بیان اینکه معتقدم حرف آخر را رئیس‌جمهور باید بزند، عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید مسائل اقتصادی را در دولت مدیریت کند، اعضای دولت باید حرف خودشان را بزنند و بقیه هم نباید حرف دیگری بزنند. به اعتقاد من حرف متفرقه نشانه این است از رئیس‌جمهور تمکین نمی‌شود و این امر شکل خوبی ندارد.

وعده‌های توخالی و باید درمانی رئیسی

روزنامهٔ مردم‌سالاری امروز در مطلبی نوشت: بیش از ۴ماه از شروع به‌کار دولت سیزدهم می‌گذرد و با وجود وعده‌های رئیسی، در این مدت هیچ تغییر محسوسی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و کنترل قیمت ها ایجاد نشده است.

این روزنامه با اشاره به باید درمانی و دروغ‌درمانی‌های رئیسی نوشت: در این مدت بیشترین عبارتی که رئیس جمهور مطرح کرده، «باید» بوده که بعید است پیآمد مثبتی داشته باشد. اکنون قیمت ها ساعتی افزایش می‌یابد و هزینهٔ سبد کالاهای مردم به بیش از ۱۲میلیون تومان رسیده، آن هم در شرایطی که درآمد بخش بزرگی از مردم به ۵میلیون تومان هم نمی‌رسد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: