آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 دی ماه 1400 = 28-12 2021

پس از سیب زمینی، خودروهای ایران را هم نمی‌ خواهند

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ولایت گفته: الان وضعیت طوری شده که عراق و سنگال هم از خودروهای ما راضی نیستند

به گزارش ایلنا، سید مصطفی میرسلیم در گردهمایی سراسری قطعه‌سازان کشور اظهار کرد: منافع عمومی نباید فدای منافع شخصی شود. اگر دیوان عدالت به علت شکایت یک شخص قانون هوای پاک را لغو کرد از روی دشمنی نبوده بلکه نفهمیده که چه مشکلاتی ایجاد می‌کند. ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: میزان استفاده خانوارهای ایرانی از خودرو کمتر از بقیه دنیا نیست. گرفتاری ما موضوع دیگری است ایران تنها کشوری است که خودرو در آن کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود. حتی برخی می‌گفتند خودرو را وارد بورس کنیم. به علت مشکلات کلان اقتصادی، مردم برای حفظ ارزش پول خود وارد بازارهای خودرو، مسکن، طلا و... می‌شوند. ما باید ابتدا مشکلات کلان اقتصادی را حل کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه ارز کالای نادر شده و باید صرف کالاهای اساسی شود اما اگر برای تولید خود نیازمند ارز هستید به شرط اینکه ضمانت دهید کالای خود را ۲۰ درصد ارزان‌تر بدهید، به شما ارز با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از بازار آزاد می‌دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: نمی‌گوییم که خودرو به ژاپن صادرات کنیم اما به سنگال و عراق که می‌توانیم صادرات داشته باشیم، البته الان وضعیت طوری شده که حتی آنها هم از ما ناراضی می‌شوند. ان‌شالله سال آینده وضع ما بهتر از امسال خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: