آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 دی ماه 1400 = 08-01 2022

حقوق دان: با این رویه بكتاش آبتين هم آخرین قربانی نیست

علی مجتهدزاده، حقوق دان و وکیل دادگستری در توییتی نوشت: وقتی خبر مرگ زندانیان دایم تکرار می‌شود، نمی‌توان موضوع را به یک اتفاق يا قصور فردی فروکاست، مسأله نقض ساختاری حقوق زندانیان و عدم رسیدگی به اقدامات غیرقانونی برخی مقامات و ضابطان است که مرگ در زندان را به خبری تکراری تبدیل کرده. با این رویه بكتاش آبتين هم آخرین قربانی نیست.


حکومت آزادی‌ستیزان بکتاش آبتین را از ما گرفت

کانون نویسندگان ایران روز ۱۸ دی از درگذشت بکتاش آبتین خبر داد و در کانال تلگرام خود نوشت: «بکتاش آبتین شاعر، فیلمساز و عضو پایدار و برجسته‌ی کانون نویسندگان ایران که جان شیرین خود را فدای آزادی کرد، از میان ما رفت.»

این کانون به خانواده بکتاش آبتین و یاران او تسلیت گفته و اعلام کرده است که ظرف ساعات آتی بیانیه‌‌ای در این باره منتشر خواهد کرد و "افکار عمومی را در جریان جزئیات ستمی که بر بکتاش آبتین رفت قرار خواهد داد".

بکتاش آبتین در زندان اوین به کرونا مبتلا شد و به دلیل عدم رسیدگی به‌موقع مسئولان زندان اوین از یک هفته پیش در کما به سر می‌برد.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه قبلی خود هشدار داده بود که وضع او بسیار خطرناک است و بی‌توجهی به وضع بکتاش آبتین را "تلاش عامدانه حکومت برای تلف‌کردن وقت" در درمان او دانسته بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: