آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 دی ماه 1400 = 08-01 2022

بیانیه تازه؛ حاکمیت آزادی ستیز، بکتاش آبتین را به قتل رساند

کانون نویسندگان ایران حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی و امنیتی آن را عامل و مسئول فاجعه مرگ و بلکه قتل تبهکارانه بکتاش آبتین می‌داند.

آیدا عمیدی، عضو هیات مدیره کانون نویسندگان در این ارتباط به بی‌بی‌سی فارسی گفته که مقام‌های زندان اوین، با وجود اطلاع از پیشینه بیماری‌های آقای آبتین و خطرات ویروس کرونا برای او، هیچ اقدامی برای جلوگیری از ابتلای او به کووید-۱۹ انجام ندادند.

کانون نویسندگان با انتشار اطلاعیه ای جدید، جزییاتی بیشتر از شرایط بکتاش آبتین منتشر کرد. در بیانیه تازه این کانون آمده است: «حاکمیت آزادی ستیز، بکتاش آبتین را به قتل رساند.»

در این بیانیه آمده است که به دلیل خودداری مقام‌های زندان از ارائه خدمات درمانی به این زندانی سیاسی، از زمانی که نشانه‌های بیماری کووید-۱۹ در او دیده شده، تا زمانی که خانواده آقای آبتین موفق شدند او را به بیمارستانی برای درمان منتقل کنند، «۱۰ روز حیاتی» سپری شده است.

در این بیانیه آمده است: «بکتاش آبتین، شاعری آزادی‌خواه و آزاداندیش بود که عمر کوتاه و پربار خود را دست‌مایه شورانگیزترین سروده‌های خود کرد؛ از رنج و شادمانی مردم نوشت و سرود آزادی را با همه وجود خویش زیست و جان گرانقدر خود را فدای آزادی و آرمان‌های آزادی‌خواهانه کانون نویسندگان کرد.»

کانون نویسندگان در ادامه برای وضعیت سه تن دیگر از اعضای این کانون و باقی زندانیان سیاسی و عقیدتی ابراز نگرانی کرده و تاکید کرده که هم‌اکنون، رضا خندان مهابادی، عضو دیگر این نهاد که با اتهاماتی مشابه بکتاش آبتین در زندان است، به بیماری کووید-۱۹ مبتلاست.

کانون نویسندگان در این بیانیه همچنین از «نهادهای مستقل همسو و مدافعان حقوق بشر» درخواست کرده که «چشم بر این جنایت نبدند و صدای اعتراض خود را رساتر کنند.»

سازمان گزارشگران بدون مرز هم در توییتی نوشت که این زندانی سیاسی از «حق درمان» محروم شده بود و این سازمان، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را «مسئول مرگ او می‌داند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: