آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 دی ماه 1400 = 10-01 2022

می خواهند یک زندانی سیاسی دیگر را زجرکش کنند

حال جسمی زندانی سیاسی مقاوم بهنام موسیوند وخیم است و نیاز فوری به خدمات درمانی و پزشکی دارد

بهنام در زندان گوهردشت به التهاب مزمن پروستات مبتلا شده است و مدتهاست نیاز به رسیدگی پزشکی و عمل جراحی در بیمارستان دارد. اما اینروزها به دلیل درگیر شدن کلیه‌هاش دردهای بسیار شدیدی رو تجربه میکند و امکان از دست دادن کلیه‌هاش با ادامه‌ی این روند وجود دارد.

بهنام گفته حتی به قیمت مرگ حاضر به اعزام با دستبند و لباس زندان نیست

محرومیت زندانیان سیاسی و عقیدتی از دارو ، درمان ‌‌و امکانات پزشکی یکی از روشهای شکنجه زندانیان توسط حاکمیت است. محروم کردن زندانیان از درمان مصداق بارز شکنجه و آزار و محکوم کردن زندانیان به مرگ خاموش است

گزارش هرانا از وضعیت بهنام موسیوند در زندان

بهنام موسیوند، فعال مدنی در شرایط نامناسب جسمانی دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند. آقای موسیوند به بهانه عدم پذیرش استفاده از دستبند به هنگام اعزام به مراکز درمانی، تاکنون به دستور رئیس این زندان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «خانواده بهنام موسیوند روز یکشنبه برای پیگیری اعزام او به دفتر امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و محمدی ریس دفتر وی مراجعه کرده‌اند. به آنها گفته شده است که ما تصمیمگیری در خصوص استفاده کردن از دستبند را به زندان سپرده‌ایم و تصمیم با آنهاست.»

هرانا آذرماه امسال در گزارشی از تداوم درد این فعال مدنی در ناحیه کلیه و پروستات خبر داده بود. به گفته یک منبع مطلع این زندانی دچار تکرر ادرار شده و «برخی شب‌ها تا ۱۳ بار هم به دستشویی می‌رود.»

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. آقای موسیوند در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ با تودیع قرار از زندان آزاد شد.

بهنام موسیوند شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” برای وی قابل اجرا است. آقای موسیوند نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه سال گذشته پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. وی در شهریورماه ۹۹ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: