آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 دی ماه 1400 = 12-01 2022

مقام دولتی: فاضلاب انسانی پردیس به سد ماملو می‌ریزد

یک مقام اداره محیط زیست شهر پردیس از ورود فاضلاب انسانی «تصفیه‌نشده و فاضلاب صنعتی» به تاج سد ماملو طی ده سال اخیر خبر داد. شرکت آب و فاضلاب تهران این خبر را تکذیب می‌کند.

عزیز میکائیلی، رئیس اداره محیط زیست شهر پردیس، در یک برنامه زنده رادیویی این موضوع را مطرح کرده و گفت که فاضلاب صنعتی که به این سد می‌ریزد، شامل صنایعی چون چرم‌سازی، خودروسازی و آبکاری است.

آن‌ طور که وی خبر داده در حال حاضر، «۷۰ درصد از فاضلاب انسانی (شهر پردیس) وارد تاج سد ماملو می‌شود».

در واکنش به انتشار این خبر، خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت آب و فاضلاب تهران نوشت که آب آشامیدنی شهروندان «از مبدأ تا نقطه مصرف پایش می‌شود» و آب تهران «هیچ مشکلی ندارد».

ورود این حجم از فاضلاب انسانی به این سد در حالی رخ می‌دهد که دو شرکت آبفا شرق تهران و شرکت عمران پردیس، مسئولیت تصفیه فاضلاب در شهر پردیس را بر عهده دارند.

اما از حدود پنج سال پیش که شرکت آبفا با اخذ مجوز زیست‌محیطی برای تاسیس تصفیه‌خانه اقدام کرده تنها یک فاز از این پروژه در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده که فقط ۲۵ درصد فاضلاب منطقه را تصفیه می‌کند.

سد «ماملو» در سال ۸۶ به منظور تامین آب مردم استان تهران در محل تلاقی دو رود جاجرود و دماوند ساخته شد و مخزن آن ۲۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد.

به گفته عزیز میکائیلی، در حالی که ورود این حجم از فاضلاب انسانی می‌تواند «صدها» نوع بیماری برای مردم منطقه پردیس ایجاد کند، اطلاع‌رسانی اداره محیط‌ زیست به تمامی دستگاه‌ها از جمله استانداری، شهرداری، وزارت بهداشت، آب و فاضلاب و غیره تاکنون «بی‌نتیجه» بوده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: