آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 دی ماه 1400 = 13-01 2022

حکم دادگاه آلمان؛ هشداری برای شکنجه گران رژیم خامنه‌ای

دادگاه عالی شهر کوبلنتس پس از دو سال بررسی قضایی حکم اولیه علیه یک شهروند سوری متهم به شکنجه دولتی در سوریه را صادر کرد. او که در سوریه به عنوان رئیس بازجویی فعالیت داشت به حبس ابد محکوم شد.

دو سال از آغاز بررسی قضایی پرونده ''انور ر.'' عضو سابق دستگاه امنیتی حکومت سوریه می‌گذرد. قضات دادگاه عالی شهر کوبلنتس امروز پنجشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) پس از بررسی‌های طولانی سرانجام حکم او را اعلام کردند.

این فرد که مظنون به رهبری زندان الخطیب در دمشق، پایتخت سوریه است از سوی دادگاه به خاطر "جنایت علیه بشریت و ارتکاب چندین مورد قتل" مجرم شناخته و به حبس ابد محکوم شد.

گفته می‌شود بین آوریل سال ۲۰۱۱ تا سپتامبر سال ۲۰۱۲ (فروردین ۱۳۹۰ تا شهریور ۱۳۹۱) حداقل ۴۰۰۰ زندانی در این بازداشتگاه بدنام تحت فرماندهی و دستور او، با ضرب و شتم، لگد و شوک الکتریکی مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. بسیاری از آنان بر اثر سوءرفتار و شکنجه جان باختند.

حکمی که دادگاه کوبلنتس اکنون صادر کرده، کم و بیش مطابق حکمی است که دادستانی کل آلمان خواهان آن بود.

دادستان این پرونده به دلیل دست داشتن ''انور ر.'' در حداقل ۳۰ مورد قتل، تجاوز و جنایت علیه بشریت خواستار حبس ابد برای او شده بود. بنا بر اظهارات دادستان ''انور ر.'' از شدت شکنجه‌ها با خبر بود، بازجوها و زندانبانان را به خدمت می‌گرفت و وظایف کاری آنها را مشخص می‌کرد.

"انور ر." در مراحل اولیه این دادگاه به ۵۸ فقره قتل، خشونت و تجاوز جنسی متهم شد. در نهایت اما دفتر دادستانی فدرال اوایل دسامبر سال گذشته شمار جانباختگان بر اثر شکنجه را به ۳۰ نفر کاهش داد.

وکلای ''انور. ر'' سعی داشتند تصویر دیگری از او ارائه دهند و خواستار تبرئه او بودند. خود او نیز در جریان محاکمه گفته بود که "بیگناه" است و "هیچ دستوری هم در راستای شکنجه دیگران صادر نکرده است".

به گزارش دویچه وله، برای بسیاری از پناهجویان و پناهندگان سوری دادگاه رسیدگی به اتهام‌های ''انور ر.'' که حدود دو سال به طول انجامید، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رسیدگی به این پرونده در پی آن آغاز شد که شماری از شهروندان و قربانیان سوری که به آلمان پناهنده شده‌ بودند، شکنجه‌گران خود را در این کشور شناسایی و شرح مفصلی از نحوه شکنجه خود در زندان‌ها را در اختیار دستگاه قضایی آلمان قرار دادند.

البته محکومیت "انور ر." به نوعی شروع رسیدگی به جنایات سوریه از سوی دادگاه‌های آلمان است.

قرار است دادگاه رسیدگی به پرونده دیگری از شکنجه و قتل دولتی در سوریه نیز از روز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) در دادگاه عالی فرانکفورت آغاز شود.

در این پرونده، یک پزشک سوری به ''جنایت علیه بشریت'' متهم شده است. گفته می‌شود که او زندانیان را شکنجه کرده و یکی از آنها را عمدا به قتل رسانده است.



ایران فردا January 13, 2022 03:26 PM

نقطه ای در دنیا برای شما جانیان ولایت وقیح در دنیا وجود وارد که شما امن وامان زندگی و رفت آمد کنید
ما تا درب جهنم شما کودک کشان و جانیانی را که هموطنان ما را با تیر بار به قتل رساندید تعقیب خواهیم کرد
شما جانیان شکنجه گر هر کجا که میروید پشت سر خود را نگاه کنید که ما در آنجا هستیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


z January 13, 2022 04:56 PM

عجب قیافه ‌وحشتناکی

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران January 13, 2022 05:35 PM

جانیان جمهوری جهل و جنون عسلامی اگر خیلی خوش شانس باشند پایشان به دادگاه کشیده خواهد شد همه این حرامیان شناسایی شده اند در موقعیت مناسب خیلی سریع به سزای اعمالشان خواهند رسید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: