آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 دی ماه 1400 = 13-01 2022

پاسخ نهایی آمریکا به جمهوری اسلامی درباره مذاکرات برجام

پاسخ نهایی آمریکا درباره مذاکرات برجام چنانچه برآوردهای محافل نزدیک به ساختارهای تصمیم گیر در آمریکا نشان می دهد تا کمتر از یک ماه دیگر اعلام خواهد شد.

به گزارش برخی رسانه های آمریکايی، پاسخ نهایی دولت آمریکا به رژیم ایران در چارچوب مذاکرات وین درباره احیای برجام چنانچه برآوردهای محافل نزدیک به ساختارهای تصمیم گیر در واشنگتن نشان می دهد تا کمتر از یک ماه دیگر یعنی تا اواسط فوریه اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری اکسیوس در این باره نوشت که آمریکا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه 2022 در مورد مذاکرات وین تصمیم گرفته و پاسخ خود را اعلام خواهد کرد.

اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی می نویسد که آمریکا تاریخ نهایی برای تصمیم گیری درباره مذاکرات وین را اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه مشخص کرده است تا در صورت عدم موفقیت مذاکرات و بازگشت به برجام به سمت سناریوی جایگزین یعنی افزایش فشار بر ایران حرکت کند.

شدت فشار حزب دمکرات بر دونالد ترامپ باعث شده است تحلیلگران نتیجه گیری کنند که بایدن به دنبال بازگشت به برجام است و دشوار شدن کار پس از پیروزی در امضای برجام را نتیجه خروج رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام می داند. به طوریکه این تنش را به صحنه علنی کشانیده اند و سخنگوی وزارت خارجه و سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز چهارشنبه با حمله به ترامپ از تصمیم نسنجیده وی برای خروج از برجام انتقاد کردند.

یک دیپلمات غربی هم گفت: اوایل فوریه تاریخ پایانی واقعی برای مذاکرات وین است زیرا هر چه ایران بیشتر در خارج از توافق بماند، تخصص هسته‌ ای بیشتری کسب خواهد کرد و در صورت انتخاب، زمان لازم برای ساخت بمب را کوتاه می‌کند.

این در حالیست که بیش از ۱۰۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از دولت جو بایدن خواستند که از مذاکرات اتمی با رژیم ایران دست بکشد و بر اجرای قاطعانه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی متمرکز شود.

این نمایندگان از بایدن خواستند به جای ادامه مذاکرات بی‌حاصل وین تحریم‌های ایران را به ویژه در ارتباط با فروش نفت این کشور به چین قاطعانه به اجرا بگذارد.

این نامه که از سوی اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله مایکل مکال، تهیه شده خاطرنشان کرد که هرگونه تاخیری در این روند، تنها باعث می‌شود رژیم ایران فعالیت‌های مخرب منطقه‌ای و اهداف هسته‌ای خود را گسترش دهد.





اردلان January 13, 2022 04:11 PM

فلسفه راه اندازی برجام توسط مخترعین آن یعنی دمکراتهای بی آبرو و اروپا به همراه روسیه و چین به بهانه نجات رژیم غیر ایرانی جمهوری عسلامی پایه ریزی شد و از دوران اوبامای بیکفایت تا کنون به اجرا درآمده!
بنابرین آیت الله جو بایدن بطور حتم در دقیقه 90 این بازی کثیف و در حین ناباوری نوکران خود یعنی ملاهای جنایتکار را از بن بست موجود نجات خواهد داد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: