آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 دی ماه 1400 = 13-01 2022

چرا تعداد نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است؟

یک کارشناس نظامی عراقی گفت که علی‌رغم ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر خروج از این عراق، تعداد این نیروها افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراقی و مشاور سابق وزارت دفاع عراق، از افزایش نیروهای آمریکایی در این کشور خبر داد.

او به وبگاه المعلومه گفت که افزایش این نیروها، در حالی است که آمریکا مدعی عقب‌نشینی از عراق از تاریخ ۳۱ دسامبر شده بود. به گفته الاعسم تحرکات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا همزمان با ورود نیروهای آمریکایی به پایگاه عین الاسد افزایش یافته است.

این کارشناس عراقی تأکید کرد: «حضور نظامی آمریکا به شکل قابل توجهی و به طور قطع یقین افزایش یافته و به خصوص در مناطق مرزی در پایگاه عین الاسد در الانبار و پایگاه حریر در اربیل شاهد این مسأله هستیم».

اظهارات این کارشناس عراقی در خصوص افزایش نیروهای آمریکایی در عراق در حالی است که طبق گفت‌و‌گوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ قرار بر خروج تمامی نیروهای آمریکایی از عراق شده بود، اما پس از آن آمریکایی‌ها گفتند که صرفا مأموریت این نیروها از حالت رزمی به مشاوره و آموزش تغییر خواهد کرد.

یک مقام عراقى سه روز پیش به بى‌بى‌سى گفته بود آمريكا پيش از دومين سالگرد كشته شدن قاسم سليمانى به واسطه هياتى عراقى، كه به تهران سفر كرده بود، به رژیم ايران هشدار داد كه اگر با حمله به اماكن نظامى و ديپلماتيک آمريكا آسيبى به‌بار بياورد، اين‌بار واکنش آمریکا به گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی محدود نخواهد شد.

به گفته خبرنگار بی بی سی در عراق، این اولین بار است که واشنگتن به این شکل از بغداد خواسته تا پیام تهدیدآمیزی را به رژیم ایران منتقل کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: