آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 دی ماه 1400 = 14-01 2022

تلاش رژیم برای نفوذ به دفتر ایران اینترنشنال در اسرائیل

شبکه خبری ایران اینترنشنال در بیانیه‌ای «تلاش سازمان‌یافته دستگاه جاسوسی جمهوری اسلامی» برای نفوذ به دفتر این رسانه در اسرائیل را محکوم کرد.

ایران اینترنشنال در این بیانیه که شامگاه پنج‌شنبه، ۲۳ دی، منتشر شد با اشاره به تلاش‌های چندباره دستگاه‌های امنیتی حکومت ایران برای هدف قرار دادن این تلویزیون و خبرنگاران آن آورده است: «در اقدام اخیر، دستگاه جاسوسی جمهوری اسلامی کوشیده است با هدف قرار دادن بابک اسحاقی خبرنگار ایران اینترنشنال در اورشلیم، امنیت او و دیگر اعضای تیم خبری ایران اینترنشنال را در مخاطره قرار دهد.»

بنا بر اعلام این رسانه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی «از یک مامور خود خواسته است تا با راه پیدا کردن به دفتر ایران اینترنشنال، دستگاه‌های امنیتی رژیم ایران را در جریان جزئیاتی قرار دهد که جان همکاران ما در اسرائیل را تهدید می‌کند».

آزار و اذیت خانواده‌های کارکنان شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از جمله رادیوفردا، هک ای‌میل‌ها و حساب‌های کاربری این کارکنان و ممنوع‌المعامله شدن آن‌ها در ایران از روش‌های مرسوم نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی برای مقابله با شبکه‌های فارسی‌زبان است.

سازمان خبری بی‌بی‌سی هم ۲۴ آذر امسال در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش تهدیدها علیه کارکنان بی‌بی‌سیِ فارسی و روزنامه‌نگاران خارج از کشور در یک سال گذشته از حکومت جمهوری اسلامی خواسته بود که به آزار و اذیت و «تهدید و ارعاب» کارکنان بخش فارسی این سازمان پایان دهد.

در این بیانیه آمده بود که کارکنان بی‌بی‌سی در لندن هدف «تهدید به مرگ و تهدید به آزار و اذیت» قرار گرفته‌اند و این امر به «دخالت و حفاظت از طرف پلیس» انجامیده است.

در واکنش به این برخوردها، جیمی فلای، رئیس رادیو آزادی، هم پیشتر در توئیتی گفته است: «همان رژیمی که معترضان را در خیابان‌ها می‌کشد، اکنون ایرانیانی را که در رادیوفردا و دیگر رسانه‌ها به کار مشغول‌اند، هدف قرار داده است.»




علیرضا توحیدلو January 15, 2022 12:20 AM

مزخرفات برای مطرح شدن دوباره بی بی سی و ایران اینترنشنال کسی اینها را نگاه نمیکند و همه میدانند که این دو خواهرتنی یکدیگر هستند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: