آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 دی ماه 1400 = 14-01 2022

اقدام غیرانسانی رژیم ایران برای زیر فشار گذاشتن فرانسه

روابط فرانسه با جمهوری اسلامی اخیرا پس از اظهارات مکرون در باره مذاکرات برجام دچار تنش شده است. بطوریکه رژیم ایران دولت فرانسه را به ایفای نقش پلیس بد در مذاکرات متهم می کند.

به گزارش رادیو فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، بازگرداندن فریبا عادلخواه، پژوهشگر فرانسوی-ایرانی، را به زندان اوین محکوم کرد و این اقدام را خودسرانه و بی پایه و اساس توصیف کرد و اطمینان داد که فرانسه برای آزادی او بسیج شده است.

رئیس جمهوری فرانسه که در برابر انجمن روسای دانشگاه‌های این کشور سخن می‌گفت با ابراز ناخرسندی از بازگرداندن فریبا عادلخواه، پژوهشگر ۶٢ ساله، به زندان اوین تاکید کرد که «محبوس کردن او هیچ توجیهی ندارد. او به سبب فعالیت علمی خود زندانی شده است».

کمیتۀ حمایت از فریبا عادلخواه یک روز پیش از آن در پاریس «حیرت و انزجار» خود را از بازگرداندن او به زندان اوین اعلام داشته و با انتشار بیانیه‌ای، تصمیم مقامات رژیم ایران در این زمینه را «بیشرمانه» توصیف کرده و آن را اقدامی در جهت دست یافتن «اهداف مبهم داخلی و خارجی» جمهوری اسلامی دانسته بود.

این کمیته در بیانیۀ خود تاکید کرده بود که فریبا عادلخواه «پژوهشگر ارشد در مرکز مطالعات و تحقیقات بین‌المللی وابسته به موسسۀ عالی علوم سیاسی پاریس است که به عنوان زن دانشمند سال ٢٠١٩، جایزۀ ایرِن ژولیوت کوری به او تعلق گرفته و [...] با اتهامات وارد شده بر وی کاملاً بیگانه است».

وزارت امور خارجۀ فرانسه نیز با صدور بیانیه ای خواستار «آزادی فوری» او شده و هشدار داده بود که باززندانی کردن او «بر روابط میان فرانسه و ایران اثرات منفی خواهد گذاشت و اعتماد میان دو کشور را از میان خواهد برد».




اردلان January 14, 2022 10:45 AM

فرانسه، آلمان و انگلیس به نمایندگی دیگر کشورهای اروپایی از براه اندازی و دخالت در شورش 57 در ایران طی ۴۳ سال ننگین گفته تا تولد و رشد جمهوری عسلامی این غده چرکین و سرطانی تا کنون با سران دستنشانده رژیم ملاها مماشات و روابط برادرانه تنگا تنک در بیشنرین زمینه ها از جمله همکاریهای امنیتی داشته اند!
اما دو ملیتها باید کاملا مراقب باشند که در این وضعیت ناهنجارگونه چه در داخل ایران اشغال شده و حتی در اروپا آلت دست و اسیر خواسته های اهریمنی و کثیف رژیم آخوندی و سیاستمداران اروپایی نگردنند زیرا در چنین شرایط بحرانی امکان ربودن و انتقال انتقال آنان به ایران اشغالی وجود دارد!
همچنین بهتر است آنان حتی سفرهای دید و باز دید خانوادگی را نیز کنار بگذارند چراکه اینک ملاها سخت بدنبال تعمه های آسان و در دسترس برای گروگانگیری و اخاذی از کشورهای مربوطه هستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: