آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 دی ماه 1400 = 14-01 2022

سومین آزمایش موشکی رژیم یاغی کره شمالی در یک هفته

کره شمالی برای سومین مرتبه طی یک هفته، موشکی بالستیک به سمت دریای شرقی پرتاب کرد. مقامات رسمی ژاپن و کره جنوبی این اقدام را واکنشی تلافی‌جویانه به تحریم‌های تازه آمریکا علیه پیونگ یانگ دانسته‌اند.

کره شمالی بامداد جمعه ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) یک آزمایش موشکی دیگر انجام داد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشک به دریای شرقی شلیک شده اما توضیحی در باره مکان فرود یا جزییات دیگر آزمایش نداد.

دفتر نخست‌وزیری و وزارت دفاع ژاپن نیز با تایید شلیک، احتمال داده‌اند یک موشک بالستیک آزمایش شده باشد.

گارد ساحلی ژاپن می‌گوید موشک احتمالا در آب‌های دوردست فرود ‌آمده، اما هم‌زمان به کشتی‌ها در مسیر دریای چین شرقی و شمال اقیانوس آرام توصیه کرده مراقب باشند و اطلاعات بعدی مربوط به محل سقوط را پیگیری کنند.

دولت بایدن روز چهارشنبه ۱۲ ژانویه، در واکنش به دو آزمایش موشکی قبلی، پنج مقام مسئول در توسعه برنامه موشکی کره شمالی را تحریم کرد و خبر داد تحریم‌های دیگری را نیز از طریق سازمان ملل دنبال خواهد کرد.

این اولین تحریم دولت بایدن علیه پیونگ یانگ است. افراد مورد تحریم در "آکادمی دوم علوم" این کشور فعالیت دارند که از سال ۲۰۱۰ به خاطر مشارکت در پیشبرد برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی در فهرست تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش دویچه وله، تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا، تنها چند ساعت پس از آن اعلام شد که کره شمالی گفت کیم جونگ اون شخصا بر آزمایش "موفقیت آمیز" موشک مافوق صوت نظارت داشته است. رسانه‌های این کشور نوشته‌بودند آزمایش‌های "بازدارنده جنگ هسته‌ای" ادامه خواهند یافت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین بیانیه ای را از سوی یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی که نامش فاش نشده منتشر کرد که در آن به دفاع از این اقدام، پرتاب موشک مافوق صوت یک "تمرین موجه در امور دفاعی" خوانده شده است.

یک سخنگوی دولت پیونگ یانگ گفته است سیاست دولت آمریکا برای منزوی و منکوب کردن کره شمالی، واکنش‌های تقابلی و شدیدتری خواهد داشت و چالش‌های جدی‌تری را ایجاد خواهد کرد. سلاح‌های مافوق صوت با بیش از ۵ برابر سرعت صوت، با قدرت مانور بسیار بالا در فهرست جاه‌طلبی‌های نظامی پیونگ یانک بوده‌اند.

رهبر کره شمالی اوایل سال گذشته از این موشک‌ها و موشک‌های حامل کلاهک هسته‌ای رونمایی کرد. اون، در کنگره کمیته مرکزی حزب کمونیست نیز تاکید کرده بود توانایی‌های نظامی کشورش را توسعه خواهد داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: