آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 دی ماه 1400 = 16-01 2022

دو پزشک ایرانی در عمل پیوند قلب خوک به انسان+عکس

به گفته دانشگاه مریلند حال مرد ۵۷ ساله که قلب خوک را دریافت کرده خوب است اما نتایج آن قطعی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، خبر عمل موفقیت‌آمیز پیوند قلب خوک به انسان توسط جمعی از جراحان قلب که دو نفر از آ‌ن‌ها ایرانی بودند مورد توجه کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌ است.‌ (عکس زیر)

جمعی از بهترین جراحان قلب برای اولین بار در دنیا موفق شدند قلب یک خوک را به بدن مرد ۵۷ ساله پیوند بزنند. در این پروژه بزرگ پزشکی دو جراح ایرانی حضور داشتند. دکتر شهاب سوادکوهی و دکتر مهرداد قریشی، از پزشکان تیم جراحی هستند که دراین عمل تاریخی حضور داشتند.

دانشگاه مریلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: "دیوید بنت ۵۷ ساله، سه روز پس از اولین جراحی در نوع خود از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار است و برای آگاهی و اثربخشی از پیوند انجام شده در این دانشگاه این مرد تحت نظارت قرار خواهد گرفت. با این‌که هنوز نمی‌توان در مورد روند بهبود بیمار اظهار نظر کرد اما عمل جراحی انجام شده گام مهمی در پیوند اعضای بدن حیوانات به انسان به شمار می‌رود.

تعداد زیادی از کاربران با ابراز خوشحالی در مورد این اتفاق در دنیای پزشکی بیان می‌کنند این حرکت نوین دریچه امیدی جدید برای بیماران در انتظار پیوند عضو خواهد بود. برخی کاربران از نگرانی‌های خود در رابطه با تاییدیه شرعی این عمل صحبت کردند و خواستار پیگیری مراجع مذهبی شدند. عده‌ای از این کاربران هم از ذوق طنز خود بهره گرفتند و در کنار افتخار به پزشکان ایرانی عنوان می‌کنند همه جای دنیا پای یک هم‌وطن در میان است.

ایران پرس نیوز




ایران فردا January 16, 2022 11:54 AM

چهره دو جوان تیم جراحی هموطن مقایسه بکنید با چهره های مسخ شده ارازل اوباشی و ادم کشانی که خامنئه ای جانی و وطن فروش به دور خود جمع کرده
ارازل و اوباش این ادم کش , دستور میگیرد که کودک وزن و مرد بیسلاح را در کف خیابان با سلاح جنگی به قتل برسانند و این هموطنان توانای ما به انسان ها زندگی دوباره میدهند اینست فرق بین نور و امید و تاریکی که ملا های بی سواد و قاتل برای ملت ایران به ارمقان آورده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: