آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 دی ماه 1400 = 16-01 2022

اهانت به مقدسات؛؛ یکسال حبس برای مدیرکانال دانشجویی

مدیر کانال دانشجویی «اخبار دانشگاه علم و صنعت» در شبکه‌های اجتماعی، در پی بازنشر تصویری انتقادی با موضوع عاشورا در این کانال، به یک سال حبس قطعی محکوم شده است.

محمدعلی کامفیروزی، وکیل امیررضا مجرد در گفت‌وگو با سایت «امتداد» ضمن اعلام این خبر گفته است که تصویر انتقادی با موضوع «رفتار احتمالی برخی عزاداران امروزی امام حسین در زمان قیام عاشورا در کوفه» اولین بار در مهر ۱۳۹۷ در کانال دانشجویی اخبار علموصی (اخبار دانشگاه علم و صنعت) منتشر شد و در پی آن آقای مجرد، مدیر این کانال، به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.

به گفته آقای کامفیروزی، موکل او بابت منتشر شدن این تصویر و چند مطلب انتقادی دیگر در آن کانال، ابتدا به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم شد، اما مورد عفو قرار گرفت، اما بابت انتشار دوباره همین تصویر، با اتهام «اهانت به مقدسات» محاکمه شده است.

این وکیل دادگستری در ادامه گفته است که صدور قرار جلب اتهام اهانت به مقدسات در حالی در مورد آقای مجرد صورت گرفته که بر اساس استفتائات از چند مرجع تقلید آن‌ها این تصویر را مصداق اهانت به مقدسات ندانسته‌اند.

آقای کامفیروزی در ادامه بدون اشاره به تاریخ برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات موکلش و زمان اجرای حکم گفته است که در روز رسیدگی به پرونده، اجازه حضور در اتاق دادگاه و بیان دفاعیات به او داده نشده و در این جلسه رای محکومیت آقای مجرد به یک سال حبس تعزیری «پر از ایراد و غلط» و بدون «استدلال حقوقی» صادر شده است.

به گفته این وکیل با وجود اعتراض به رای دادگاه در مهلت قانونی، این اعتراض تاکنون به نتیجه نرسیده است.

بازداشت و صدور حکم حبس در مورد مدیران کانال‌های تلگرامی به دلیل انتشار مطالب انتقادی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حقوق بشر در ایران با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات و رهبری» پیش از این نیز سابقه دارد. رادیو فردا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: