آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 دی ماه 1400 = 16-01 2022

اعتراف مقام دولتی به خواست مردم برای تغییر حکومت

تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور در جمهوری اسلامی و رئیس سازمان امور اجتماعی، گفته است: میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است.

وی در یک گردهمایی گفته است که شاخص میل به اعتراض از نشان‌گرهای مهم است. این اعتراض می‌تواند در قالب رفتارهای هنجارشکنانه یا کج‌روی خود را نشان دهد. از سوی دیگر ظرف سالیان اخیر با افزایش فشار اقتصادی و معیشتی تاب‌آوری مردم کاهش پیدا کرده است.

بی بی سی در ادامه این گزارش گفت: ظرف بویژه پنج سال گذشته ایران بارها شاهد اعتراض‌های سراسری بود که زمینه‌های اقتصادی داشت و صدها کشته بر جا گذاشت و در آن شعارهایی علیه حکومت ایران سرداده شد. علاوه بر اعتراض‌های سیاسی در عین حال اعتراض‌های کارگری و صنفی نیز افزایشی قابل ملاحظه داشته است.

روزنامه شرق در همین رابطه نوشت: بی‌توجهی به اعتراضات و بی‌عملی در برابر حل مشکلات به صورت محسوس، تصمیمات شوک‌آور، برخورد نسنجیده با معترضان و بازداشت و برخورد سخت با معترضان، توجه‌نکردن به نهادهای صنفی که می‌توانند به‌عنوان واسط میان معترضان و دولت عمل کنند و انتقال این نقش به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه رسانه‌های آن سوی مرز و مواردی از این دست می‌تواند به گسترش تجمع‌ها منجر شود.

شرایط آبستن حوادثی بسا متفاوت از سال‌های ۹۶ و ۹۸

روزنامه مردم‌سالاری نیز امروز شرایط انفجاری جامعه را به سران نظام گوشزد کرده و از جمله نوشته است: اوضاع کشور، آن‌چنان نیست که بر وفق مراد چنین تندروهایی باشد این واقعیت را حتی آنان که اهل تحلیل علمی هم نیستند درک کرده‌اند که ایران در شرایط کنونی آبستن حوادثی است که با سال‌های ۹۶ و ۹۸ بسیار متفاوت است و چنان‌چه مدبرانه و با وحدت رویه و سنجیدگی رفتار نشود، به هشدار اهل‌فن و جامعه‌شناختی و روان‌شناسی اجتماعی، این‌بار، فقر است که به خیابان‌ها می‌آید..



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: