آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 دی ماه 1400 = 17-01 2022

وعده‌ها و اخبار امیدوارکننده نمی‌ تواند دردی را دوا کند

سخنگوی دولت رئیسی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ‌تغییر به نفع مردم محور جلسه امروز رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیران عامل کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی است؛ منتظر خبرهای خوب باشید.

گفتنی است آبان ماه گذشته هم «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیسی با بیان این که برنامه های جدیدی برای بهبود شرایط داریم مدعی شده بود که در آذرماه خبرهای خوبی به مردم خواهد رسید.

وعده‌ها و اخبار امیدوارکننده نمی‌تواند دردی را دوا کند

یک استاد دانشگاه چمران اهواز در این باره تاکید کرد: سیاست‌های پولی و مالی دولت حتی اگر منجر به کاهش نرخ تورم شود با هزینه‌ی افزایش رکود و بیکاری خواهد بود. در هر حال قدرت خرید مردم و رفاه آن‌ها تغییر خاصی نمی‌کند، البته اگر بدتر از این نشود.

به گزارش ایلنا، مرتضی افقه با تاکید بر اهمیتِ لغو تحریم‌ها و برقراری ارتباط با کشورهای دیگر گفت: تحریم‌ها باید هرچه سریع‌تر برداشته شود و ما ناچار به انجام این کار هستیم چراکه با ابزار پولی و مالی نمی‌توان مشکل را ریشه‌ای حل کرد.

استاد دانشگاه چمران به فساد حاکم بر بخش‌های اداری کشور اشاره کرد و گفت: فساد کلان از طرف صاحبانِ قدرت و متنفذها اتفاق می‌افتد و بعضا حتی دولت توانِ لازم برای مقابله با آن‌ها را ندارد. کما اینکه بارها شنیده‌ایم قرار بوده با فساد در سطح کلان مقابله شود اما در نهایت این مسیر به جایی نرسیده است.

افقه در پایان اظهار کرد: در این مقطع، وعده‌ها و اخبار امیدوارکننده نمی‌تواند دردی را دوا کند و همراه با از دست رفتنِ امید مردم، سرمایه‌ی اجتماعی نیز از بین خواهد رفت که این تبعات بسیاری به همراه دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: