آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 دی ماه 1400 = 17-01 2022

گروگان سابق آمریکايی؛ به حکومت ایران اعتماد نکنید

باری روزن، دیپلمات آمریکایی ۷۵ ساله که در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران گروگان گرفته شده بود، اعلام کرد که برای آزادی افراد دو تابعیتی که در ایران زندانی هستند، از این هفته در وین اعتصاب غذا خواهد کرد.

او می‌گوید که سه‌شنبه به وین خواهد رفت و افزود: "۴۱ سال پس از آزادی، این هفته در وین اعتصاب غذا را آغاز می‌کنم تا همه گروگان‌ها در ایران آزاد شوند. آنها انسان هستند، نه چانه زنی. آزادی آنها باید قبل از معامله با یک رژیم غیرقابل اعتماد باشد."

وی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت به اعتقاد او در این مرحله فکر نمی‌کند کسی بتواند به حکومت ایران اعتماد کند چرا که سیاست جمهوری اسلامی، «سیاست گروگان‌گیری» است.

این دیپلمات آمریکایی گفت حکومت ایران بیش از ۴۱سال است که کارش «گروگان گیری» است.

وی گفت او حدود ۴۱سال پیش در ۲۰ژانویه ۱۹۸۱ از سوی رژیم ایران آزاد شد و از آن زمان تاکنون، «ایران به دیپلماسی گروگان‌گیری خود پایان نداده است» و هم‌اکنون نیز سرگرم گروگان‌گیری است.

روزن گفت ایران چندین شهروند آمریکایی، اروپایی و بریتانیایی را گروگان‌گرفته است و به اعتقاد او جامعه جهانی باید روشن سازد که پیش از کاهش هر گونه تحریم‌های رژیم ایران، تهران باید گروگانها را آزاد کند و برای روشن کردن این نکته طی چند روز آتی به وین می‌رود.

نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر ایران می‌گویند حکومت ایران از زندانیان دوتابعیتی‌ و خارجی برای تسویه حساب‌های سیاسی‌اش استفاده می‌کند.





حقیقتگو January 17, 2022 09:25 PM

همانطور خامنه ای جلاد تازی به عمد هرآنچه مردم ایران ازمتنفروناخشنودوبرضد رفاه واقتصاد وپیشرفت وحتی سلامتی شان است انجام میدهد بایدن هم دقیقا" چنین ذات کثیف و فرومایه ای دارد که تمامی هشدارها چه ازجانب مردم ایران وچه ازجانب کشورهای عربی و چه ازجانب اسرائیل وچه ازجانب جمهوری خواهان و حتی سیاست دان های کارکشته ونظامیون امریکاوحتی مطبوعات باشد نتنها نمی پذیرد بلکه به عمد بلعکسش را عمل کرده ومی کند بایدن تحریم های ترامپ که باعث فروپاشی حکومت تازی میشد پنهانی ازهم دریده است میلیاردها دلارازکره جنوبی بدون هیچ خواسته ای روانه گنجینه خامنه ای کرده است درحقیقت محض بایدن همچون خامنه ای دیکتاتوری است که جهت خشنود کردن وحمایت و پشیبانی دیکتاتور دیگرکه خامنه ای جلاد باشدازهیچ موردی کوتاهی نکرده است ودرحقیقت مذاکرات برجام بایدنی برای عوام فریبی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: