آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 دی ماه 1400 = 17-01 2022

چرا آسیب دیدگان واقعی جنگ از غرامت بی‌سهم ماندند؟

با پرداخت کامل غرامت جنگی کویت از طرف عراق ،بار دیگر پرونده «پرداخت غرامت ایران» مورد توجه قرار گرفت، غرامتی که تا امروز دولت عراق نه رفتار و نه حتی حرفی در ارتباط با تصمیم برای پرداخت آن را بروز نداده است.

رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس دهم می گوید که این غرامت حق جانبازان، خانواده های آن ها، آزادگان و مردمی است که از جنگ خسارت های زیاد دیده اند و هیچ مسئولی در هیچ رده‌ای حق بخشیدن این غرامت به عراق را ندارد.

فلاحت پیشه با بیان این که « آسیب دیدگان واقعی جنگ از غرامت بی‌سهم ماندند» گفت: شهرهایی که ویران شدند و عقب ماندند صاحبان اصلی این غرامت بودند که چیزی به دست شان نرسید.وی ادامه داد: غرب کشور و جنوب مثل آبادان، خرمشهر، قصر شیرین، اسلام آباد غرب، اهواز،کرمانشاه یا کردستان شهرهایی هستند که نرم توسعه ای آن ها قبل از انقلاب بالاتر از استاندارد عمومی کشور بود ، اما به واسطه جنگ درگیر ویرانی شده و علاوه بر آسیب های انسانی، به دلیل آسیب های زیرساختی در زمان جنگ نتوانستند خود را به مسیر توسعه برسانند.

وی با تاکید بر این که« عراقی‌ها می‌دانند ایرانیان در ایام سختی کنارشان بودند و حالا باید غرامت ها پرداخت کنند»، تصریح کرد: هیچ مقامی در دولت های ایران مختار به بخشش این غرامت نیست چرا که این پول حق جانبازان و آزادگان و انسان هایی است که در اثر ویرانی‌های جنگ از توسعه بازماندند.

پیش از این حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه گفته بود که این غرامت با توجه به مسائلی مختلفی از جمله نوع ارتباط خاص مسئولان فعلی عراق با جمهوری اسلامی و عدم پشتوانه بین المللی ایران، هرگز پرداخت نخواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: