آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 دی ماه 1400 = 17-01 2022

نقش ویرانگر پاسداران در فاجعه فرونشست زمین+فیلم

فیلم زیر: فرونشست زمین؛ مرگ‌زا و برگشت ناپذیر.. علاوه بر برداشت بی رویه آب از ذخایر زیر زمینی، حفر بیش از ۱۰ میلیون حلقه چاه جذبی فاضلاب، زیر این کلان شهر را خالی کرده.

فرو نشست زمین به‌ دلیل سیاست‌های ویرانگر جمهوری اسلامی تبدیل به یک بحران فاجعه‌بار شده است.

مهرداد مال عزیزی کارشناس حوزه شهری در گفتگو با خبرگزاری داخلی رکنا گفت: «متأسفانه در پایتخت، عدم مدیریت منابع آب زیرزمینی در دهه‌های گذشته باعث شده است تا شاهد فرو نشست زمین به‌صورت بحران‌زا باشیم به‌طوریکه هر روز به‌وقوع می‌پیوندد».

وی در ادامه به نقش ارگان های وابسته به سپاه پاسداران در به‌وجود آمدن این فاجعه اشاره کرد و افزود: «سکونت‌گاه‌های غربی و شرقی تهران که روزبه‌روز نیز به تعداد آنها اضافه می‌شود در اختیار نهادهای نظامی است و این نهادهای نظامی توجهی به استعلامات محیط‌زیستی و نقاط بحران نمی‌دهند. فلذا توسعه تهران از سمت شرق و غرب غیرمجاز بوده که خطرات جبران‌ناپذیری را خواهد داشت».

شایان ذکر است که فرو نشست زمین بیش از ۲میلی‌متر فاجعه است و متأسفانه به‌دلیل سیاست‌های ویرانگر حاکمان جمهوری اسلامی اکنون شاهد سالانه ۳۶سانتیمتر فرو نشست زمین در تهران هستیم.





www.youtube.com/watch?v=GcgY9r0KcVo

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: