آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 دی ماه 1400 = 17-01 2022

تایید ابتلای زندانی سیاسی به کرونا در زندان تهران بزرگ

رضا برجی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ، در پی ابتلا به کرونا به بند قرنطینه این زندان منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا برجی، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ در پی ابتلا به کرونا به قرنطینه این زندان منتقل شده است.

آقای برجی هم اکنون در قرنطینه سالن ۶ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ در کنار بیش از سی زندانی دیگر به سر می برد. عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و پروتکل های بهداشتی در این بند در کنار ابتلا به کرونا موجب افزایش نگرانی خانواده این زندانی سیاسی شده است.

آقای برجی در تاریخ ۱ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت ۲۳ روز در یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی در سلول انفرادی نگهداری و نهایتا با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی برجسته از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق حضور در اعتراضات آبان‌ماه” به ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

آقای برجی سرانجام در تاریخ ۱۳ خردادماه امسال جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

رضا برجی، فرزند محمد و شهروند اهل شهر قدس استان تهران است.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: