آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 دی ماه 1400 = 18-01 2022

ایران؛ اتهام به عربستان در جلسه محاکمه حبیب اسیود

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی (حبیب اسیود) فعال سیاسی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. حبیب اسیود در آبان ماه سال گذشته در ترکیه توسط ماموران جمهوری اسلامی ربوده شد و به ایران منتقل گردید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز صداوسیما، روز سه‌شنبه ۲۸ دیماه ۱۴۰۰، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی (حبیب اسیود) فعال سیاسی، به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

اتهامات مطروحه علیه آقای اسیود در کیفرخواست صادره “سرکرده یکی از گروه های مخالف نظام”، “بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی” و “تخریب اموال عمومی ” عنوان شده است. پیشتر مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور و ابلاغ کیفرخواست این فعال سیاسی، در دادگاه انقلاب خبر داده بود.

حبیب کعبی، در آبان ماه ۱۴۰۰ به شکل و روند مبهمی از ترکیه به تهران منتقل شده است.

پس از بازداشت وی، خبرگزاری صدا سیما با انتشار گزارشی این شهروند را “از عناصر سرکرده گروهک حرکته النضال (جدایی طلبان اهواز)” خواند و مدعی شده است که این گروه مخالف نظام در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ دست داشته است.

نماینده دادستان در جلسه امروز دادگاه گفت فعالیت‌های این گروه در کشورهای سوئد، هلند و دانمارک طراحی شده و این گروه از «همکاری‌های مالی عربستان سعودی» بهره‌مند بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: