آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 دی ماه 1400 = 18-01 2022

سراهای محله در تهران به بسیج و سپاه واگذار می‌شود

علیرضا زاکانی شهردار تهران، از تبدیل شدن «سراهای محله» به «قرارگاه‌های محلی» خبر داد و گفت که شهرداری تهران، به‌عنوان قائم‌مقام وزیر کشور به دنبال این است که از همه ظرفیت‌ها برای ایمنی تهران استفاده کند.

به گزارش رادیو فرانسه، وی در جلسه خود با اعضای شورای شهر، با اشاره به تغییر رویکرد سراهای محلات، به صراحت اعلام کرد: «الان ۳۴۷ سرای محله وجود دارد و براساس قاعده سال ۹۳، هفت گام تعریف کردیم که ببینیم چه چیزی داریم و این اقدامی که انجام دادیم برای شفافیت بود. می‌خواهیم سراهای محله تبدیل شوند به قرارگاه‌های محلی و بتوانند خدمت ویژه به شهروندان ارائه دهند».

شهردار تهران درباره جزئیات این «خدمات ویژه» و اینکه قرارگاه‌های محلی چه ماموریتی دارند و دقیقاً چه‌کاری قرار است انجام دهند، توضیح بیشتری نداد.

علیرضا زاکانی با اشاره به این که در حوزه مسائل ایمنی براساس روالی که از گذشته وجود داشته به عنوان قائم مقام وزیر کشور منصوب شده است، گفت: «مسایل را در حوزه ایمنی نیز پیگیری خواهیم کرد و الان دنبال این هستیم که جمع ظرفیت‌ها برای تهران پای کار بیاید».

این در حالیست که پیش‌تر امین توکلی‌‎زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، گفته بود که قرارگاه‌های سپاه در محلات مستقر می‌شوند و نقش «کفالت اجتماعی» را بر عهده می‌گیرند.

سراهای محله در تهران، مراکزی‌ هستند که با مدیریت محلی (شورایاران) اداره می‌شوند و فضاهایی را برای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و محلی در اختیار ساکنان محل قرار می‌دهند.

اطلاعات آماری شهرداری تهران نشان می‌دهد که سراهای محله در بیش از ۳۰۰ محله تهران تاسیس شده‌اند و حالا در پی برنامه‌ریزی جدید شهرداری قرار است این مراکز با عنوان «قرارگاه اجتماعی» در اختیار نیروهای سپاه و بسیج قرار گیرند.

علیرضا زاکانی شهرداری را «محور قرارگاه اجتماعی» توصیف کرد و گفت: «امروز همه پای کار قرار دارند که از آن جمله می‌توان به دادستانی‌، ناجا، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری، کمیته امداد و فرمانداری اشاره کرد».




اردلان January 18, 2022 12:02 PM

در حال حاضر بیشترین مساجد در سراسر کشور کاملا در اختیار بسیج و سپاه قرار گرفته یکی از دلایل نیاز گسترش مکانهایی که سپاه و بسیج به آن سخت نیازمند هستند ایجاد مرکزی که توسط آن بتوانند مردم را محله به محله زیر نظر داشته باشند درست به مانند دوران اتحاد جماهیر شوروی که حزب کمونیست نقاطی را در محله های زندگی مردم ایجاد کرده بود که هم پایگاه نظامی بود و هم انبار تسلیحات برای مواقع خاص که با آنها بتوانند با آسانترین روش مردم معترض رابموقع سرکوب کنند!
واینکار از نظر امنیتی بسیار اهمیت دارد زیرا بنظرمیرسد که ملاها از روی وحشت از احتمال آغاز قیام مردمی با کپی برداری از برادران روسی خود از دوران شوروی بخواهند بموقع آتش خشم مردم را در لحظات اولیه اعتراضات سرکوب کنند!
اما این مشروط برآن است که آنان بتوانند این کار کثیف و جنایتکارانه را بموقع انجام دهند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: