آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 دی ماه 1400 = 18-01 2022

زندانی سیاسی لباس زندان را نپوشید و در دادگاه حاضر نشد

وب سایت خبری امتداد در ایران می گوید مهدی محمودیان که به اتهام تلاش برای شکایت از عوامل جلوگیری از ورود واکسن کرونا به این کشور توسط ماموران امنیتی بازداشت شده، به دلیل اجبار بر پوشیدن لباس زندان برای حضور در دادگاه، امروز حاضر به حضور در جلسه محاکمه اش نشده است.

بر اساس این گزارش قرار بود آقای محمودیان امروز به همراه آرش کیخسروی محاکمه شود شود اما با خودداری وی از حضور در دادگاه، محاکمه با حضور آرش کیسخروی که مدتی پیش با قید وثیقه از زندان بیرون آمده بود در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب برگزار شد.

وب سایت امتداد می گوید این دادگاه که قرار بود علنی برگزار شود، در عمل و با طرح مساله کمبود جا با حضور متهم و وکلای او برگزار شود و تعدادی از همراهان و خبرنگاران که در محل حاضر شده بودند اجازه حضور در داگاه نیافتند.

طبق بخشنامه اخیر سازمان زندان‌ها قرار بود تا زندانیان سیاسی و مطبوعاتی با لباس شخصی و بدون دست بند و پابند به خارج از زندان منتقل شوند که بر اساس شنیده های امتداد، صبح امروز زندان اوین در خصوص مهدی محمودیان حاضر به رعایت این بخش نامه نشده و دستور به پوشیدن لباس زندان به او داده شد.

بر اساس این گزارش آقای محمودیان که پیشتر حاضر به پذیرفتن این دستور نشده بود امروز مجددا به همین دلیل در دادگاه حضور نیافت. بی بی سی



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: