آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 دی ماه 1400 = 19-01 2022

برجام؛ روزنامه: مراقب این پسرخاله های خیانتکار باشید

روزنامه اطلاعات امروز همزمان با آغاز سفر رئیسی به مسکو در مطلبی با عنوان "بازی با کارت برجام! " درباره نقش روسیه در مذاکرات وین نوشت: چرا نماینده روسیه در مذاکرات، پسرخاله شده؟ او در این دور از گفتگو‌ها در وین، لحظه‌ای از محوری شدن در خبررسانی در حالیکه تا حدودی با حبس خبری و داغ نگه داشتن اطلاع‌رسانی مواجهیم، غافل نمی‌شود!

این منبع نوشت: چین و روسیه هر یک منافع خود را در نظر دارند و البته در راستای همین منافع نمی‌خواهند، جمهوری اسلامی ایران را دلخور کنند؟ این مجموعه از نگاه تحلیلی به کنش‌ها و واکنش‌ها از ادامه گفتگو‌ها در وین نشان می‌دهد که برجام، کارت مهمی برای بازی‌های سیاسی شده است.

این نکته را در تجربه از گفتگو‌های برجام، از آغاز آن تاکنون می‌توان آموخت که همه کشور‌های عضو آن با کارت «برجام» هم بازی سیاسی و هم اقتصادی می‌کنند تا محوریت تأثیرگذاری قدرت خود را محفوظ نگهدارند و البته ارتقاء دهند. اگرچه موضوع و موضوعیت آن پرونده هسته‌ای ایران است؛ به‌ویژه که اساس توازن قدرت کشور‌های آمریکا، چین و روسیه بسیار حائز اهمیت است. این هر سه کشور صاحبان حق «وتو» در شورای امنیت سازمان ملل‌اند. در این شرایط است که همه با کارت برجام بازی «منفعتی» دارند.

چین و روسیه دوسویه بازی می‌کنند، از یک‌طرف خود را بسیار فعال برحصول به توافق نشان می‌دهند و از طرفی نماینده وزارت خارجه روسیه در این دور از گفتگو‌ها در وین، لحظه‌ای از محوری شدن در خبررسانی در حالیکه تا حدودی با حبس خبری و داغ نگه داشتن اطلاع‌رسانی مواجهیم، غافل نمی‌شود! و به قول ما ایرانی‌ها پسرخاله مهربان و دلسوز شده است!

از سوی دیگر کیهان خامنه ای که در روز‌های گذشته برای روسیه سنگ تمام گذاشته بود، حالا برای حمایت از چینی‌ها وارد میدان شد و اینگونه نوشت: آمریکا و طرفداران آن در داخل کشور، با همکاری بلندمدت ایران و چین مخالفند و هر تدبیری را که رویکرد ضد تحریم داشته باشد، مورد حمله تبلیغاتی قرار می‌دهند.

این منبع حکومتی نوشت: در شرایطی که آمریکا با فشار کمرشکن تحریم‌های ظالمانه می‌خواهد اقتصاد ایران را در تنگنا‌های بیشتری قرار دهد، هر تدبیر و راهکاری که رویکرد ضدتحریم داشته باشد، به شدت با پروپاگاندای غربی رو به رو می‌شود تا در حافظه افکار عمومی ایران به موضوعی «سیاه و ضدملی» تبدیل شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: