آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 دی ماه 1400 = 19-01 2022

دوختن لب ها و اعتصاب زندانی سنی مذهب در رجایی شهر

خبرگزاری هرانا – ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به مخالفت چندین باره با اعزام به مرخصی، با دوختن لبها دست به اعتصاب زد. این زندانی بیش از ۴ سال از دوران محکومیت ۷ ساله خود را، بدون مرخصی در این زندان سپری کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارکان پالانی جاف زندانی سنی مذهب با دوختن لب هایش دست به اعتصاب زده است.

این اقدام اعتراضی آقای پالانی جاف، در اعتراض به مخالفت چندین باره با اعزام به مرخصی صورت گرفته است.

این زندانی سنی مذهب در بخشی از یادداشتی که به دست هرانا رسیده، با اشاره به اینکه بیش از ۴ سال از محکومیت خود را گذرانده و بارها با درخواست اعزام به مرخصی وی مخالفت شده می گوید که خانواده او چندین بار بابت مشکلات پزشکی و درخواست مرخصی و همچنین رسیدگی به پرونده به دادسرای اوین و مسئولان مراجعه کرده و بارها با بی احترامی و تمسخر روبرو شده و پاسخی به آنها داده نشده است.

وی روز شنبه ۲۷ آذرماه نیز در اعتراض به مخالفت با اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زد و پس از مدتی به اعتصاب خود پایان داده بود.

آقای پالانی جاف در سال ۱۳۹۵ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با داعش به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این امر در حالی است که به گفته یک منبع مطلع نیروهای امنیتی قصد بازداشت برادر وی را داشته‌اند اما علیرغم عدم همکاری آقای پالانی با داعش، وی را بازداشت و به حبس محکوم کرده‌اند.

ارکان پالانی جاف، ۲۸ ساله اهل شهرستان سرپل ذهاب است که هم اکنون در سالن ۱۱ زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل حبس است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: