آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 دی ماه 1400 = 20-01 2022

روزنامه‌ نگار و فعال کارگری به ۴ سال حبس محکوم شد

امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۳ ماه حبس تعزیری، محکوم شد. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به ممنوعیت خروج از کشور و منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی به مدت دو سال محکوم شد. در صورت تایید حکم با استناد به ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۷ ماه زندان در خصوص وی قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرعباس آزرم وند توسط دادگاه انقلاب به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به‌ ریاست قاضی افشاری صادر و به آقای آزرم وند ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شده است.
در صورت تایید حکم با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۷ ماه زندان در خصوص وی قابل اجرا است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال کارگری، روز شنبه ۱۸ دیماه برگزار شد.

امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری صبح روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و روز پنجشنبه ۱ مهرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

در پی مراجعه خانواده این شهروند طی دوران بازداشت، به آنها گفته شده بود که قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است. پس از مراجعه مجدد خانواده به منظور درخواست کاهش مبلغ وثیقه به دلیل عدم توانایی مالی به آنها گفته شده بود که وی تحت بازجویی است و فعلا هیچ وثیقه‌ای پذیرفته نمی‌شود.

آقای آزروم وند پیشتر نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت‌های خود را داشته است. وی در آذرماه ۹۷ و دیماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی به صورت کوتاه مدت بازداشت شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: