آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 دی ماه 1400 = 20-01 2022

بایدن درحال بررسی تروریستی خواندن دوباره حوثی‌های یمن

در پی حمله اخیر پهبادی به امارات، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی گناجاندن دوباره حوثی‌های یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی است.

دولت بایدن سال گذشته حوثی های یمن را که از سوی رژیم ایران حمایات می شوند، بمنظور انجام مذاکرات صلح از لیست ترویستی خارج کرده بود.

این هفته برخی کشورهای عربی منطقه بویژه امارات و عربستان از واشنگتن خواستند حوثی‌های یمن را مجددا در لیست تروریستی بگنجاند.

خبرگزاری فارس امروز نوشت: در حالیکه پس از «عملیات موفق» اخیر جنبش انصارالله یمن علیه ابوظبی، برخی کشورهای غربی جوسازی علیه این جنبش را تشدید کردند، رئیس‌جمهور آمریکا تحت همین فشارهای بین‌المللی در کنفرانس خبری دو ساعته خود گفت که به دنبال درج مجدد نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

«جو بایدن» در پاسخ به سؤال شبکه «العربیه» مبنی بر اینکه آیا او از بازگرداندن «حوثی‌ها» (انصارالله یمن) به فهریست سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند، گفت: «جواب (به این سوال آن است که این موضوع در حال بررسی است».

سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده از کاخ سفید و نمایندگان کنگره آمریکا درخواست کرده بود که از طرح درج مجدد نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی حمایت کند.

سفارت امارات در واشنگتن سحرگاه امروز پنج شنبه با انتشار توییتی در حساب کاربری رسمی خود، از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مورد بررسی موضوع قرار دادن مجدد گروه انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی استقبال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بهمن ماه سال ۱۳۹۹، رسماً جنبش انصارالله یمن را از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده خارج کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش انصار‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی از امروز، شانزدهم فوریه ۲۰۲۱ لغو می‌‌شود و این جنبش به موجب تغییرات صورت گرفته از این پس دیگر مشمول مقررات تحریم‌های جهانی تروریسم، مقررات تحریم‌ سازمان‌های تروریستی خارجی و یا فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: