آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 دی ماه 1400 = 20-01 2022

روزنامه داخلی: حال این بیمار فرسوده هر روز بدتر می شود

روزنامه جهان صنعت در تهران نوشت: اقتصاد ایران روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارد و شرایط بغرنج آن حاکی از این است که حال و احوال این بیمار فرسوده هر روز بدتر از روز گذشته‌اش شده و درمانش نیز سخت‌تر می‌شود.

اقتصاد ایران همان‌گونه که از شاخص های کلان آن پیداست آن‌قدر بحران ها را درهم‌تنیده کرده که به نوعی این بحران ها هم‌افزایی کرده و یک سینرژی عظیم برای به چالش کشیدن بخش‌های غیراقتصادی ایجاد کرده‌اند. تورم‌های بالای ۴۰ و ۵۰درصد، یک دهه رشد اقتصادی نزدیک به صفر، مشکلات متعدد در فضای کسب‌وکار...

جهان صنعت افزود: نه تنها شرایط سیاسی و اجتماعی کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارد، بلکه بسیاری از بحران های اقتصادی هم تبدیل به ابر بحران شده‌اند و هر روز که می‌گذرد، ریشه آنها در اقتصاد ایران تنومندتر می‌شود. برآوردها نشان می‌دهد تورم سال‌جاری حدود ۵۰درصد بوده و به همین حدود تورم هم برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود. اقتصاد «فروپاشیده نظام» فرصت زیادی برای جلوگیری از سقوط نهایی ندارد.


آمار تامل‌برانگیز از میزان خط فقر مطلق در ایران

محمدحسین شریف زادگان، وزیر اسبق رفاه گفت: ۳۲ میلیون نفر در ایران زیر خط فقر مطلق هستند.

به گزارش جماران، وی گفت: ما جزو کشورهای رانتی هستیم که غلبه درآمد دولت از درآمد نفت است. اقتصاددانان می گویند فقر با توسعه اقتصادی در تضاد است و از این رو برای توسعه اقتصادی کاهش فقر ضروری است.

در دولت خاتمی خط فقر به 10.5 درصد، در دولت احمدی نژاد به 34.6 و سال 99 به 38 درصد رسید. یعنی دولت اعلام کرده از 84 میلیون نفر، 32 میلیون نفر زیر خط فقر مطلق هستند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: