آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 دی ماه 1400 = 20-01 2022

نرگس محمدی و کیوان صمیمی به قرچک و کرج تبعید شدند

نرگس محمدی و کیوان صمیمی از اوین به قرچک و کرج تبعید شدند

نرگس محمدی پس از دو ماه حبس در سلول انفرادی زندان اوین به قرچک ورامین منتقل شد. کیوان صمیمی نیز از اوین به زندان کرج انتقال داده شد.

تقی رحمانی همسر نرگس محمدی در توییترش خبر داد این فعال حقوق بشر پس از دوماه انفرادی در اوین چهارشنبه ۲۹ دیماه به زندان قرچک ورامین منتقل شده است. به گفته آقای رحمانی، نرگس پس از این انتقال تماسی با خانواده‌اش نداشته است.

وی نوشت:

باز انتقام از ازادی،تبعید نرگس(محمدی) به زندان بی امکانات و بسته قرچک، انتقام دیگری از ازادی است.
هر بار کسی که تبعید می شود انتقام از ازادی را باید هشدار داد.
تبعید ها پیام سرکوب دارند و هم می گویند که مقاومت هم ادامه دارد.

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار ۷۳ ساله زندانی نیز در همین روز از اوین به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است. او پس از مرگ بکتاش آبتین، نامه‌ای با عنوان "قتل غیرعمد" نوشت و پس از آن تهدید به تبعید شد.

یکی از فعالان نوشت: کیوان صمیمی را دوباره به زندان رجایی شهر بردند. او با این زندان بی گانه نیست. قبلا هم ۵ سال آنجا بود. قابل توجه ريیس قوه قضايیه و بخش نامه های پی در پی اش.

این انتقال‌ها در حالی انجام می‌شود که قوه قضاییه هفته گذشته طی بخشنامه‌ای بر ضرورت جداسازی زندانیان سیاسی از زندانیان عادی تاکید کرده بود. زندان قرچک و نیز رجایی‌شهر عمدتا محل نگهداری زندانیان عادی هستند.




Kiani January 20, 2022 05:47 PM

باز هم دو زندانی سیاسی، تبعید شدند و حالا مردم و اپوزیسیون خارج نشین هم به کنار، فعالین به اصطلاح حقوق بشر همچنان ساکت هستند و نهایت کاری که میکنند اینه که در تویتر وغیره مطلب بنویسند! و این وضع همینجور ادامه داره فردا دوباره چند زندانی دیگه تبعید میشن و باز هم آب از آب تکون نمیخوره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: